מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » חוסר ביטחון » שתיקה כענישה במערכת יחסים בין הורים לילדים: מנגנון שליטה הרסני

שתיקה כענישה במערכת יחסים בין הורים לילדים: מנגנון שליטה הרסני

מיכל הררי פברואר 18, 2025 19:36 אין תגובות

מערכות יחסים בריאות מבוססות על תקשורת, אמפתיה, הקשבה ופתרון קונפליקטים בדרך מכילה ובונה. כאשר הורים משתמשים בשתיקה עוינת או בטיפול בשתיקה כאמצעי "חינוכי", הם למעשה לא מלמדים את הילד דבר על אחריות, ערכים או התנהגות נכונה, אלא גורמים לו לפחד מאובדן אהבה וקשר, לשאת אשמה מבלי להבין את מקור הבעיה, ולחיות בתחושת חוסר ביטחון רגשית מתמשכת.

"טיפול בשתיקה" הוא אחת מצורות הענישה ההרסניות ביותר, משום שהיא אינה מבוססת על תיקון אלא על ניתוק, היא אינה מסייעת לילד להבין מה עשה לא בסדר, אלא משאירה אותו בבלבול ומצוקה.

טיפול בשתיקה שתיקת ניכור SILENT TREATMENT

כשהורה בוחר בשתיקה כתגובה להתנהגות של הילד, הוא משתמש במנגנון של מניעת אהבה כדרך של שליטה, מה שמעמיק את הפחד של הילד מאובדן הקשר.

כאשר השתיקה נמשכת זמן רב או חוזרת על עצמה בתדירות גבוהה, היא עלולה להפוך לצורה של התעללות פסיכולוגית מתמשכת – טראומה רגשית משמעותית המשאירה צלקות רגשיות עמוקות שמלוות את הילד גם בבגרותו. אנשים שחוו "טיפול בשתיקה" בילדותם עשויים להיאבק בחרדות, קושי להתמודד עם קונפליקטים, תחושת חוסר ערך, פחד נטישה וחוסר אמון במערכות יחסים קרובות.

הנושא של שתיקה עוינת או טיפול בשתיקה כהתעללות רגשית עדיין לא מדובר מספיק, למרות שהשפעותיו עשויות להיות חמורות בדיוק כמו צורות אחרות של התעללות רגשית. ההשפעה אינה נעלמת כשהילד מתבגר, אלא ממשיכה לעצב את דרכי ההתמודדות שלו עם קונפליקטים, רגשות ויחסים בין-אישיים למשך כל חייו.

מהי שתיקה עוינת, טיפול בשתיקה, ושתיקת ניכור?

כדי להבין לעומק את ההשפעה של שימוש בשתיקה כהתעללות רגשית, חשוב להבחין בין שלושה סוגים עיקריים של שתיקה כענישה שהורים עשויים להשתמש בה:

שתיקה עוינת (Hostile Silence)

שתיקה עוינת מתרחשת כאשר הורה כועס, פגוע או מאוכזב מהילד, אך במקום לדבר ישירות על רגשותיו או לפתור את המצב באופן מילולי, הוא משדר נתק מוחלט דרך הבעת פנים קרה, נוקשות פיזית והתעלמות מכוונת מהילד.

במקום לנהל שיחה על הבעיה וליצור חינוך המבוסס על הבנה ותיקון, ההורה בוחר להעניש דרך ניתוק רגשי.
זו אינה רק הימנעות משיחה – זו העברת מסר לא מודע של "אתה לא שווה את הזמן שלי, לא ראוי להתייחסותי, אתה לא קיים מבחינתי כרגע".

מאפיינים:

  • הפסקת תקשורת מילולית באופן חד ומוחלט, אך תוך העברת מסרים שליליים דרך הבעת פנים קפואה.
  • התעלמות מוחלטת מהילד – לעתים גם אם הילד מדבר, מבקש הסברים או מתנצל, ההורה מתעלם.
  • שפת גוף קרה, נוקשה ומאיימת – מבטים ריקים, חוסר הבעה, הסטת מבט מכוונת.
  • המנעות מהסבר ברור – הילד נותר במצב של בלבול, ואינו מבין מה עשה שגרם להורה להתרחק ממנו.
  • מתח רגשי גבוה בבית – הילד וכל בני המשפחה חשים את "השתיקה" כמו ענן כבד שמרחף מעליהם.
  • שתיקה שנמשכת שעות או ימים, בהתאם לחומרת המעשה, אך ללא הסבר ברור מתי היא תסתיים.

השפעה על הילד:

  • פחד מטעויות בעתיד – הילד מפחד לעשות דברים שעלולים לגרום להורה להעניש אותו שוב בשתיקה.
  • חוסר ביטחון עצמי – הוא לומד שהוא לא מספיק טוב, ולא ראוי להתייחסות או אהבה.
  • צורך לרצות אחרים בכל מחיר – כדי למנוע עונש דומה בעתיד, הילד עשוי לפתח התנהגות מרצה.
  • בלבול רגשי – השתיקה יוצרת חוסר וודאות בנוגע לגבולות ולמה שמותר ואסור.
  • רגשות של חוסר אונים – מכיוון שהילד לא יודע מה עליו לעשות כדי שההורה יפסיק להתעלם ממנו.
  • הפחדת שאר בני המשפחה – גם אחים עלולים להירתע ולחוש פחד מההורה בגלל השתיקה.

טיפול בשתיקה (Silent Treatment)

"טיפול בשתיקה" הוא דפוס של התעלמות מכוונת שבה ההורה בוחר למנוע מהילד כל אינטראקציה רגשית או תקשורתית כאמצעי ענישה. ההורה מסרב לדבר עם הילד לפרקי זמן משתנים, לעיתים אפילו ימים או שבועות, עד שהילד "לומד את הלקח" ומתנצל או משנה את התנהגותו.

במקרים קיצוניים, הילד לא רק חווה התעלמות – אלא מניעת חיבה מוחלטת, כך שהוא לא מקבל חיוך, חיבוק או סימן לאישור מההורה. זו אחת הצורות ההרסניות ביותר של שליטה רגשית, משום שהיא גורמת לילד להרגיש חסר ערך, שקוף ולא קיים.

מאפיינים:

  • ההורה מסרב לתקשר עם הילד באופן מוחלט – אין תשובות לשאלות, אין יחס, אין שיח רגשי.
  • השתיקה מתארכת ככל שהילד "לא מפנים את הלקח", מה שיוצר מתח וחרדה מתמשכים.
  • הילד מפחד לשבור את השתיקה, כי הוא עלול "לעשות טעות נוספת" שתאריך את הענישה.
  • הילד אינו מקבל הסבר ברור – אלא רק מרגיש את העונש, אך לא תמיד מבין על מה הוא נענש.
  • ההורה מתנה את סיום השתיקה בהתנצלות או שינוי התנהגות, במקום בשיחה פתוחה.

השפעה על הילד:

  • חרדת נטישה קיצונית – הילד לומד שהאהבה ההורית תלויה במעשיו, ולא מובטחת.
  • דפוסי הימנעות מקונפליקטים – בבגרותו, הוא יחשוש ליזום ויכוחים מתוך פחד לאבד קשרים.
  • תחושת דחייה עמוקה – השתיקה נתפסת אצל הילד כ"הוכחה" שהוא אינו ראוי לקשר.
  • דימוי עצמי נמוך – הילד מפנים את התחושה שהוא "לא מספיק טוב" כי התייחסו אליו כאילו אינו קיים.
  • דפוסי התקשרות לא בריאים – בבגרות, הילד עשוי לחזור על הדפוס בזוגיות ולשתוק במקום לתקשר.

שתיקת ניכור (Estrangement Silence)

שתיקת ניכור היא אחת מצורות ההענשה הרגשית הקשות ביותר. כאן, ההורה לא רק משתמש בשתיקה כאמצעי ענישה זמני, אלא מייצר ניתוק רגשי מתמשך שיכול להימשך חודשים או שנים, ואף להוביל לנתק מלא מהילד. במקום לראות בילד דמות אהובה שראויה לחמלה והבנה, ההורה מתחיל להרחיק אותו רגשית, ולפעמים אף פיזית. זה מתרחש לרוב בעקבות קונפליקטים קשים במיוחד, תחושת אכזבה עמוקה מצד ההורה או בעקבות סכסוכים משפחתיים משמעותיים.

במקרים חמורים, שתיקת ניכור יכולה להתרחש אפילו כלפי ילדים קטנים, אך היא נפוצה יותר בקרב הורים כלפי ילדים מתבגרים או בוגרים שלא עומדים בציפיותיהם או שחוו עימותים קשים עמם.

מאפיינים:

  • הורה מפסיק לתקשר עם הילד לתקופה ממושכת או לצמיתות.
  • הדרה מהפעילות המשפחתית: הילד אינו מוזמן לאירועים משפחתיים, חגיגות או מפגשים.
  • הורה עשוי לשוחח עם יתר האחים והמשפחה, אך מתעלם לחלוטין מהילד המסוים.
  • חוסר תגובה מוחלט לפניות: הילד שולח הודעות, מתקשר או מבקש לשוחח – אך נענה בשתיקה מוחלטת.
  • הורה משדר מסר של "אתה לא חלק מהמשפחה יותר" – בין אם באופן גלוי או עקיף.
  • הדרה פסיבית-אגרסיבית: ההורה מדבר על הילד מול אחרים, אך לא אל הילד.

השפעה על הילד:

  • פגיעה קשה בתחושת השייכות: הילד מאבד את תחושת הבסיס שהוא חלק ממשפחתו.
  • בידוד רגשי עמוק: ההדרה יוצרת תחושת בדידות, בושה ותחושת אשמה חזקה.
  • פיתוח חרדות חברתיות: פחד להיפגע או להינטש על ידי אנשים קרובים נוספים.
  • תחושת דחייה מתמדת: גם בבגרות, הילד עשוי להרגיש שהוא "לא מספיק טוב" עבור אחרים.
  • סיכון מוגבר לדיכאון חמור ואובדנות: תחושת דחייה עמוקה מההורה עלולה להוביל למשברים נפשיים קשים.

מה קורה לנפש הילד כאשר ההורה משתמש בשתיקה עוינת?

השתיקה כאמצעי ענישה מעבירה לילד מסר הרסני: "אהבתי כלפיך תלויה בהתנהגותך. אם לא תעמוד בציפיות שלי, אעניש אותך בריחוק רגשי." לכך כמה השפעות עמוקות:

חרדת נטישה והתפתחות דפוסי התקשרות לא בטוחים

ילד שחווה "טיפול בשתיקה" לומד כי אהבה היא דבר לא יציב – היא יכולה להיעלם ברגע אם הוא עושה טעות. הפחד הופך למנגנון פנימי שמלווה אותו גם בבגרותו.

  • הילד לומד שאין ביטחון רגשי אמיתי בקשר עם הוריו.
  • כל קונפליקט עלול להסתיים בהתעלמות וניתוק רגשי, מה שגורם לו לפחד לאבד את הקשר בכל רגע.
  • בבגרותו, הוא עלול לפתח דפוס התקשרות חרדתי:
    • תלות רגשית גבוהה בבני זוג.
    • פחד עמוק מנטישה.
    • צורך תמידי באישורים ובחיזוקים.

דימוי עצמי נמוך ואשמה כרונית

הילד מסיק שהשתיקה היא הוכחה לכך שהוא "רע" או "לא שווה יחס". בבגרותו, הוא עלול לחוות תחושת חוסר ערך מתמדת, ולהרגיש שאינו ראוי לקשרים בריאים. גם כאשר אנשים אוהבים אותו, הוא עלול לפחד לאבד את הקשר ולחפש אישור מתמיד.

  • הילד מפתח תחושת חוסר ערך פנימי.
  • הוא מפנים את הרעיון שהוא לא ראוי לאהבה, שכן הוריו הענישו אותו בכך ששללו ממנו את הקשר.
  • תחושת אשמה כרונית: הילד מניח שהשתיקה היא באשמתו המלאה.

פחד מקונפליקטים, דיכוי רגשי וחוסר יכולת לבטא רגשות

ילד שהענישו אותו בשתיקה לומד להימנע מביטוי רגשי, כי הוא מפחד מהתוצאה. הוא עלול להתקשות לבטא כעס, כאב או אכזבה במערכות יחסים. ייתכן שיבחר לשמור דברים בבטן מחשש להיתקל בהתעלמות רגשית.

  • הילד לומד שקונפליקט מוביל לאובדן קשר, ולכן בבגרותו:
    • הוא יימנע מעימותים בכל מחיר.
    • יתקשה להביע רגשות שליליים כמו כעס או אכזבה.
    • יפתח דפוס של "מרצה" – יעשה הכל כדי לשמור על שלום חיצוני גם במחיר התעלמות מצרכיו.

דפוסי התקשרות לא בריאים במערכות יחסים עתידיות

הילד עלול לפתח שני דפוסי התקשרות בעייתיים:

התקשרות חרדתית:

  • תלות רגשית גבוהה בבני זוג.
  • צורך מתמיד לוודא שהקשר "בטוח".
  • חרדה מכל סימן לריחוק או שתיקה.

התקשרות נמנעת:

    • קושי להתחבר רגשית.
    • פחד להיות פגיע מול אחרים.
    • התרחקות רגשית כדי להימנע מפגיעות.

מדוע הורים משתמשים ב"טיפול בשתיקה"?

חשוב להבין שלא תמיד הורים משתמשים בשתיקה עוינת מתוך רוע או כוונה לפגוע – לעיתים זו תוצאה של דפוסים לא מודעים או קשיים רגשיים.

  • חוסר במיומנויות רגשיות – הורים שלא יודעים כיצד להביע כעס בצורה בריאה משתמשים בשתיקה ככלי של שליטה. הם פונים לשתיקה כי זו הדרך היחידה שהם מכירים להתמודד עם קונפליקטים.
  • תחושת חוסר אונים – כאשר ההורה מרגיש שאין לו כלים חינוכיים, הוא פונה לשתיקה כ"נשק רגשי". זהו ניסיון "לכפות" על הילד התנהגות רצויה דרך הפעלת פחד וחרדה.
  • שחזור דפוסי ילדות – הורה שגדל בעצמו בסביבה שבה נהגו בשתיקה עונשית, נוטה לשחזר את הדפוס מבלי להבין את הנזק. שתיקה כענישה עוברת בין דורות אם לא שוברים את המעגל.
  • שליטה רגשית – יש הורים שמשתמשים במודע בשתיקה כדי לשלוט בילד ולכפות עליו התנהגות מסוימת.

כיצד ניתן להפסיק את הדפוס ולתקן את הנזק?

איך הורים יכולים להפסיק להשתמש בשתיקה עוינת?

  • להביע רגשות במילים ולא באמצעות שתיקה.
    השתיקה היא כלי שליטה מזיק, לא אמצעי חינוכי. ניתן לומר: "אני כועס כרגע, אבל אני רוצה שנדבר על זה מאוחר יותר".
  • להסביר את הבעיה ולא להעניש בניתוק
    ניתן לומר, למשל – "אני מאוד כועס כרגע, אני צריך רגע להירגע ואז נדבר." או: "מה שעשית לא היה בסדר כי זה פגע באחיך. איך נוכל לתקן זאת?"
  • לתרגל הכלה רגשית ותקשורת אמפתית פתוחה
    ללמד את הילד להתמודד עם רגשות קשים דרך שיח, לא דרך התעלמות. להסביר לילד על מה הוא נענש ומה מצופה ממנו.
  • ללמוד כלים להורות מודעת
    השתתפות בהדרכות הורים כדי ללמוד תקשורת בריאה מבלי לפגוע בילד.

איך מבוגרים שחוו "טיפול בשתיקה" יכולים לרפא את עצמם?

  • להכיר בנזק הרגשי – להבין שהשתיקה שחוו בילדות הייתה התעללות רגשית.
  • ללמוד להציב גבולות – לא להסכים שיתעלמו מהם או יענישו אותם בשתיקה גם במערכות יחסים בבגרות.
  • לתרגל תקשורת פתוחה – לדבר על רגשותיהם ולא לפחד להביע את עצמם.
  • לפנות לטיפול רגשי –  על מנת להבין שהערך שלהם לא תלוי באישור חיצוני. לעבוד עם מטפל שיכול לסייע בשיקום הדימוי העצמי ובבניית ביטחון רגשי.

"טיפול בשתיקה" הוא צורה של ענישה פסיכולוגית שפוגעת בילד לטווח הארוך. הוא מלמד את הילד לפחד מקונפליקטים, להרגיש לא ראוי לאהבה, ולחוות חוסר ביטחון במערכות יחסים. הורות בריאה מבוססת על תקשורת, הכלה, והבעת רגשות פתוחה – לא על יצירת פחד וחרדה רגשית. אהבה היא לא דבר שמענישים בו – אהבה היא דבר שמלמדים דרכו.

אם אתם נוקטים בצורת ענישה זו, סביר שנקטו בה גם מולכם בילדותכם, וכי חוויתם פגיעה בערככם העצמי אשר אתם מעבירים הלאה לילדיכם.
עצרו את ההעברה הבין דורית. אתם יכולים להחלים וליצור בית בריא רגשית לילדיכם.

אני יכולה לעזור. צרו איתי קשר >

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
    ביולוגיה

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

    בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס