מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » תודעה » הלא מודע » מבחן האסוציאציות של קרל גוסטב יונג

מבחן האסוציאציות של קרל גוסטב יונג

מיכל הררי יוני 16, 2024 10:55 אין תגובות

מבחן האסוציאציות של קרל גוסטב יונג הוא אחד הכלים הפסיכולוגיים המשפיעים והחשובים ביותר שפותחו במאה ה-20. מבחן זה, שנוצר על ידי הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי השוויצרי המפורסם, מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות הפסיכולוגיה האנליטית ובהבנת הנפש האנושית.

מבוא ורקע היסטורי

קרל גוסטב יונג (1875-1961) היה תלמידו של זיגמונד פרויד ולימים הפך למייסד הפסיכולוגיה האנליטית. בניגוד לפרויד, שהתמקד בעיקר בתת-המודע האישי, יונג פיתח תיאוריות מקיפות על הלא-מודע הקולקטיבי, הארכיטיפים והאינדיבידואציה. מבחן האסוציאציות היה אחד הכלים המרכזיים שיונג פיתח כדי לחקור את המבנים הפסיכולוגיים הללו.

יונג החל לפתח את מבחן האסוציאציות בתחילת המאה ה-20, כאשר עבד בבית החולים הפסיכיאטרי בורגהולצלי בציריך. המבחן נועד במקור לחקור את הקשרים בין מילים ורעיונות במוחו של הנבדק, אך במהרה התפתח לכלי רב-עוצמה לחשיפת תכנים לא מודעים ומורכבויות נפשיות.

המבחן מבוסס על העיקרון של אסוציאציות חופשיות, רעיון שיונג שאל מפרויד אך פיתח באופן ייחודי. בעוד שפרויד השתמש באסוציאציות חופשיות כחלק מהטיפול הפסיכואנליטי, יונג פיתח שיטה מובנית יותר שאפשרה מדידה וניתוח מדעי יותר של התגובות.

חשוב להבין שמבחן האסוציאציות של יונג לא נועד להיות כלי אבחוני בלבד, אלא גם כלי טיפולי ומחקרי. יונג האמין שבאמצעות חשיפת הקשרים הלא מודעים בין מילים ורעיונות, ניתן לגלות תובנות עמוקות על האישיות, הקונפליקטים הפנימיים והדינמיקות הנפשיות של האדם.

תיאור המבחן ומתודולוגיה

מבחן האסוציאציות של יונג הוא הליך פשוט יחסית בביצועו, אך מורכב מאוד בניתוחו ובפרשנותו.

תיאור מפורט של המבחן:

  1. רשימת המילים
    המבחן מתחיל עם רשימה של מילות גירוי, בדרך כלל בין 50 ל-100 מילים. מילים אלו נבחרות בקפידה כדי לכסות מגוון רחב של נושאים ורגשות. הן כוללות מילים יומיומיות, מילים טעונות רגשית, ומילים שעשויות לעורר תגובות מורכבות.
  2. הצגת המילים
    הבוחן מקריא את המילים אחת אחת לנבדק. לכל מילה, הנבדק מתבקש להגיב במילה הראשונה שעולה בדעתו, ללא צנזורה או חשיבה מעמיקה.
  3. מדידת זמן התגובה
    הבוחן מודד את הזמן שלוקח לנבדק להגיב לכל מילה. זמני תגובה ארוכים במיוחד נחשבים משמעותיים ועשויים להצביע על מורכבות רגשית או קונפליקט פנימי.
  4. רישום התגובות
    כל תגובה של הנבדק נרשמת במדויק, כולל היסוסים, שגיאות, או תגובות לא מילוליות.
  5. חזרה על המבחן
    לאחר השלמת הסבב הראשון, הבוחן חוזר על הרשימה, מבקש מהנבדק לנסות לשחזר את תגובותיו המקוריות. אי-יכולת לשחזר תגובה נחשבת משמעותית.
  6. שיחת מעקב
    לאחר המבחן, הבוחן עשוי לשאול את הנבדק על תגובות מסוימות, במיוחד אלו שהיו חריגות או בעלות זמן תגובה ארוך.

יונג זיהה מספר סוגים של תגובות שהוא ראה כבעלות משמעות מיוחדת:

  • זמן תגובה ארוך: עשוי להצביע על קונפליקט פנימי או רגישות לנושא מסוים.
  • תגובות מרובות: כאשר הנבדק נותן יותר ממילה אחת כתגובה.
  • כישלון בתגובה: כאשר הנבדק אינו מסוגל לתת תגובה כלל.
  • תגובות סטריאוטיפיות: תגובות שגרתיות מאוד שעשויות להצביע על הגנה פסיכולוגית.
  • חזרה על מילת הגירוי: עשויה להצביע על קושי בהתמודדות עם המושג.
  • אסוציאציות צליליות: תגובה המבוססת על צליל המילה ולא על משמעותה.
  • שגיאות בשחזור: אי-יכולת לזכור את התגובה המקורית בסבב השני.

יונג פיתח מערכת מורכבת לניתוח התגובות, המתייחסת לא רק לתוכן המילולי אלא גם לדפוסים של תגובה, להקשרים בין תגובות שונות, ולתגובות הרגשיות של הנבדק במהלך המבחן.

חשוב לציין שיונג ראה במבחן זה הרבה יותר מכלי אבחוני פשוט. עבורו, זו הייתה דרך לחשוף את מה שהוא כינה "קומפלקסים" – קבוצות של רעיונות, זיכרונות ורגשות הקשורים זה לזה בלא מודע, ומשפיעים על ההתנהגות והחשיבה של האדם.

התיאוריה הפסיכולוגית מאחורי המבחן

מבחן האסוציאציות של יונג מבוסס על תפיסתו הייחודית של מבנה הנפש האנושית. כדי להבין את המבחן לעומק, עלינו לבחון כמה מהמושגים המרכזיים בתיאוריה של יונג:

הלא מודע הקולקטיבי
יונג הרחיב את רעיון הלא מודע של פרויד והציע את קיומו של "לא מודע קולקטיבי" – מאגר של זיכרונות, דחפים וסמלים המשותפים לכל בני האדם. הוא האמין שהלא מודע הקולקטיבי מכיל חוכמה אבולוציונית ותרבותית שעוברת מדור לדור.

ארכיטיפים
אלה הם דפוסים או סמלים אוניברסליים הקיימים בלא מודע הקולקטיבי. ארכיטיפים כמו "האם הגדולה", "הגיבור", או "הצל" מופיעים בתרבויות שונות ומשפיעים על התנהגותנו ותפיסותינו.

קומפלקסים
זהו מושג מרכזי בהבנת מבחן האסוציאציות. קומפלקס הוא קבוצה של רעיונות, זיכרונות ורגשות הקשורים זה לזה, בעלי מטען רגשי חזק, הפועלים יחד כיחידה בלא מודע. קומפלקסים יכולים להשפיע על התנהגותנו ותגובותינו מבלי שנהיה מודעים לכך.

הפרסונה והצל
הפרסונה היא ה"מסכה" שאנו מציגים לעולם, בעוד שהצל מייצג את החלקים המודחקים והלא רצויים של אישיותנו.

אנימה ואנימוס
אלה מייצגים את היסודות הנשיים בגבר (אנימה) והיסודות הגבריים באישה (אנימוס), המשפיעים על יחסינו עם המין השני ועם עצמנו.

העצמי
זהו מרכז האישיות השלמה, המאחד את כל חלקי הנפש לכדי שלמות.

מבחן האסוציאציות נועד לחשוף את הקומפלקסים ואת פעולתם של הארכיטיפים בנפשו של הנבדק.

יונג האמין שכאשר מילת גירוי "נוגעת" בקומפלקס, היא מעוררת תגובה חריגה – בין אם זה זמן תגובה ארוך, תגובה רגשית חזקה, או קושי בשחזור התגובה.

התיאוריה מניחה שהקומפלקסים פועלים כמעין "ישויות חלקיות" בתוך הנפש. הם יכולים להשפיע על התנהגותנו, רגשותינו ומחשבותינו מבלי שנהיה מודעים לכך. באמצעות מבחן האסוציאציות, יונג קיווה לחשוף את פעולתם של קומפלקסים אלה ולהביאם למודעות.

יונג ראה בתגובות החריגות במבחן לא רק סימנים לבעיות או קונפליקטים, אלא גם הזדמנויות לצמיחה והתפתחות אישית. הוא האמין שזיהוי והבנה של הקומפלקסים יכולים לסייע לאדם בתהליך ה"אינדיבידואציה" – תהליך של אינטגרציה של חלקי הנפש השונים לכדי אישיות שלמה ומאוזנת יותר.

חשוב לציין שיונג לא ראה בקומפלקסים בהכרח דבר שלילי. הוא האמין שהם חלק טבעי ונורמלי של הנפש האנושית. הבעיה, לדעתו, מתעוררת כאשר קומפלקסים הופכים לנוקשים מדי או משתלטים על האישיות.

יישומים קליניים ומחקריים של מבחן האסוציאציות

מבחן האסוציאציות של יונג מצא שימושים רבים הן בתחום הקליני והן בתחום המחקרי. להלן סקירה של היישומים העיקריים:

אבחון פסיכולוגי

המבחן משמש ככלי אבחוני לזיהוי קומפלקסים ובעיות רגשיות. הוא מאפשר לקלינאים לזהות נושאים או תחומים בעייתיים בחייו של המטופל, שעשויים להיות מקור למצוקה נפשית. למשל, תגובות חריגות למילים הקשורות ליחסים או לעבודה עשויות להצביע על קונפליקטים בתחומים אלה.

הערכת התקדמות הטיפול

ניתן להשתמש במבחן בתחילת הטיפול ובמהלכו כדי להעריך את ההתקדמות. שינויים בתגובות למילות גירוי מסוימות עשויים להצביע על שינויים פסיכולוגיים ועל התקדמות בטיפול.

חקר הלא מודע

המבחן מספק דרך לחקור את תכני הלא מודע של המטופל. זה יכול לסייע בחשיפת זיכרונות מודחקים, פחדים לא מודעים, או קונפליקטים פנימיים שהמטופל אינו מודע להם באופן מלא.

פיתוח תובנות טיפוליות

הדיון על תגובות חריגות במבחן יכול לשמש כנקודת מוצא לשיחות טיפוליות עמוקות ומשמעותיות. זה מאפשר למטפל ולמטופל לחקור יחד נושאים שעולים מהתת-מודע.

מחקר פסיכולוגי

מבחן האסוציאציות שימש במחקרים רבים לבחינת תיאוריות פסיכולוגיות. למשל, מחקרים השתמשו במבחן כדי לבדוק את הקשר בין קומפלקסים לבין תסמינים פסיכולוגיים שונים.

חקר ההבדלים בין-תרבותיים

המבחן שימש לחקירת הבדלים תרבותיים בתגובות לגירויים מילוליים שונים, מה שתרם להבנת ההשפעות התרבותיות על הפסיכולוגיה האנושית.

מחקר נוירופסיכולוגי

בשנים האחרונות, המבחן שולב עם טכניקות הדמיה מוחית כדי לחקור את הבסיס העצבי של אסוציאציות ושל תהליכים קוגניטיביים ורגשיים.

פיתוח כלים פסיכומטריים

העקרונות של מבחן האסוציאציות השפיעו על פיתוח כלי מדידה פסיכולוגיים אחרים, כמו מבחני אישיות ומבחנים פרויקטיביים.

יישומים בתחום המשפטי

המבחן שימש לעתים בהקשרים משפטיים, למשל בניסיון לזהות אשמה או לחקור זיכרונות מודחקים, אם כי השימוש בו בהקשר זה שנוי במחלוקת.

מחקר בתחום הפסיכו-לינגוויסטיקה

המבחן תרם להבנת הקשרים בין שפה, חשיבה ורגש, ושימש בסיס למחקרים רבים בתחום זה.

חשוב לציין שלמרות השימושים הרבים, מבחן האסוציאציות של יונג אינו נחשב כיום לכלי אבחוני סטנדרטי בפסיכולוגיה הקלינית המודרנית. עם זאת, העקרונות שעומדים בבסיסו ממשיכים להשפיע על התיאוריה והפרקטיקה הפסיכולוגית.

בחלק הבא של המאמר, נדון בביקורות ובמגבלות של המבחן, וכן בהשפעתו על הפסיכולוגיה המודרנית.

ביקורות, מגבלות והשפעה על הפסיכולוגיה המודרנית

למרות חשיבותו ההיסטורית והתיאורטית, מבחן האסוציאציות של יונג אינו חף מביקורת ומגבלות.

ביקורות ומגבלות:

1. סובייקטיביות בפרשנות
אחת הביקורות המרכזיות היא שפרשנות תוצאות המבחן נשענת במידה רבה על הסובייקטיביות של המאבחן. זה מעלה שאלות לגבי מהימנות ותקפות המבחן.

2. חוסר בסטנדרטיזציה
בניגוד למבחנים פסיכולוגיים מודרניים, אין סטנדרטיזציה מלאה של מבחן האסוציאציות, מה שמקשה על השוואת תוצאות בין נבדקים שונים.

3. השפעות תרבותיות
המשמעות של מילים ואסוציאציות יכולה להשתנות באופן משמעותי בין תרבויות שונות, מה שמקשה על יישום אוניברסלי של המבחן.

4. מוגבלות בזיהוי פתולוגיות ספציפיות
המבחן אינו מסוגל לזהות או לאבחן הפרעות נפשיות ספציפיות באופן מדויק, בניגוד לכלי אבחון מודרניים יותר.

5. השפעת המצב הרגעי
תגובות הנבדק יכולות להיות מושפעות מאוד ממצבו הרגשי הרגעי, מה שעלול להוביל למסקנות לא מדויקות.

6. קושי בשחזור ובחזרה על התוצאות
לעתים קרובות קשה לשחזר את תוצאות המבחן באופן מדויק, מה שמעלה שאלות לגבי מהימנותו.

7. הסתמכות על תיאוריות שנויות במחלוקת
חלק מהביקורת נובעת מהעובדה שהמבחן מבוסס על תיאוריות של יונג שחלקן שנויות במחלוקת בפסיכולוגיה המודרנית.

השפעה על הפסיכולוגיה המודרנית:

למרות הביקורות, השפעתו של מבחן האסוציאציות על הפסיכולוגיה המודרנית היא משמעותית ומתמשכת:

1. התפתחות שיטות פרויקטיביות:
המבחן השפיע על פיתוח שיטות אבחון פרויקטיביות אחרות, כמו מבחן רורשאך ומבחן TAT.

2. חקר הלא מודע:
הרעיון של חקירת הלא מודע באמצעות אסוציאציות ממשיך להיות רלוונטי במחקר הפסיכולוגי המודרני.

3. פסיכותרפיה:
העקרונות שעומדים בבסיס המבחן ממשיכים להשפיע על גישות טיפוליות, במיוחד בתחום הפסיכותרפיה הדינמית.

4. מחקר קוגניטיבי:
רעיונות מהמבחן השפיעו על מחקרים בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, במיוחד בנושאים כמו זיכרון אסוציאטיבי ועיבוד מידע.

5. נוירופסיכולוגיה:
המבחן השפיע על מחקרים בתחום הנוירופסיכולוגיה, במיוחד בחקר הקשר בין מוח, שפה ורגש.

6. פסיכולינגוויסטיקה:
העקרונות של המבחן תרמו להתפתחות התחום של פסיכולינגוויסטיקה, המתמקד בקשר בין שפה ותהליכים פסיכולוגיים.

מבחן האסוציאציות של יונג מהווה אבן דרך חשובה בהתפתחות הפסיכולוגיה. למרות שאינו נמצא בשימוש נרחב כיום ככלי אבחוני סטנדרטי, השפעתו על התיאוריה והפרקטיקה הפסיכולוגית ממשיכה להיות משמעותית. הוא מדגים את החשיבות של חקירת הלא מודע ואת הקשר המורכב בין שפה, מחשבה ורגש. בעוד שהפסיכולוגיה המודרנית התקדמה מעבר לשימוש הישיר במבחן, הרעיונות והתובנות שהוא הניב ממשיכים להדהד ולהשפיע על המחקר והטיפול הפסיכולוגי עד ימינו.

 

נוירופסיכולוגיה פסיכולינגוויסטיקה

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
    ביולוגיה

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

    בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס