מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » ביוכימיה » תפישת המציאות של האדם קובעת את אופיו

תפישת המציאות של האדם קובעת את אופיו

מיכל הררי אוקטובר 12, 2021 9:09 אין תגובות

תפישת המציאות של האדם היא זו שהופכת אותו לאומלל – או לחילופין, לשמח בחלקו ובטוח בעצמו.

האדם מתנהג באותו האופן בכל יום, כאשר הרוטינה הקבועה קובעת את התנהלותו האוטומטית בחייו. אנו קמים בבוקר באותו האופן, מצחצחים שיניים באותו האופן, בודקים את ההודעות שלנו באותו האופן, מגיבים לסיטואציות באותו האופן. כאשר אנו מתנהלים באופן קבוע בכל יום, אנו מקבעים את אופיינו – בין אם הוא מוצא חן בעינינו ובין אם לאו. אנו גורמים לכך שבכל יום אנו נהיה אותו האדם בדיוק. ולכן אנו תופשים את המציאות שלנו באותה הדרך בדיוק.

אם תפישת המציאות שלנו גורמת לנו סבל, אנו נמשיך לסבול, עד שנשנה את התנהלותנו הקבועה וניצור רוטינות חדשות.

שינוי תפיסת המציאות משנה את חיינו
שינוי תפיסת המציאות משנה את מחשבותינו, רגשותינו, התנהגותנו – למעשה, את אופיינו.

הדרך בה רואה האדם את המציאות שלו קובעת מי הוא, מהו אופיו. תפיסת המציאות הינה, למעשה, הפרשנות של מוחנו לסיטואציה הספציפית במציאות.

נביט על התהליך המתרחש במוח האדם מבחינה ביו-כימית:

כאשר אנו חושבים מחשבה, או עולה במוחנו זיכרון כלשהו, תגובה ביו-כימית נוצרת במוחנו [1]. תגובה ביוכימית זו גורמת למוחנו לשחרר אותות כימיים מסויימים. כך, למעשה, אנרגיה הופכת לחומר. המחשבה, שהיא אנרגיה לא חומרית (אותות חשמליים המקודדים על גבי שדות אלקטרומגנטיים) הופכת לשליח כימי – חומר (נוירוטרנסמיטר). האותות הכימיים מופקים בהתאם למחשבה המייצרת אותם, וגורמים לגופנו להרגיש בדיוק בדרך התואמת את הדרך בה חשבנו. וברגע שאנו שמים לב כי אנו מרגישים באופן מסויים, אנו מייצרים מחשבות נוספות אשר מתאימות לדרך בה אנו מרגישים, ומוחנו משחרר אותות כימיים נוספים הגורמים לנו להרגיש באותה הדרך התואמת לדרך בה אנו חושבים. אנו חיים בתוך לופ אינסופי.

לדוגמה:

אם יש לנו מחשבה מפוחדת, גופנו יפיק כימיקלים תואמים, ואנו נתחיל להרגיש פחד. ברגע שאנו מרגישים את הפחד, הרגש הזה גורם לנו לייצר עוד מחשבות מפוחדות. והמחשבות הללו גורמות למוחנו לשחרר אף יותר כימיקלים תואמים, אשר יגרמו לנו להמשיך ולהרגיש את רגש הפחד התואם את המחשבה. ולפתע אנו אנו תקועים בתוך "לופ" בו מחשבותינו מייצרות רגש, והרגש מייצר עוד מחשבות המייצרות עוד רגש תואם – וכן הלאה.

[1] תרגום חופשי מתוך ספרו של ד"ר ג'ו דיספנזה, חוקר מוח ונפש:
Becoming Supernatural – How common people are doing the uncommon.

והפרשנות

המחשבה עצמה הינה תוצאה של פרשנות המוח את הסיטואציה. לאחר שהמוח מפרש את הסיטואציה, הוא מתחיל להפיק כימיה מסויימת המתאימה לאותה הסיטואציה. הכימיה המסויימת מייצרת במוחנו מחשבות מתאימות. המחשבות מאפשרות ייצור רגש מתאים, הרגש מתלכד עם המחשבה לכדי אמונה והאמונה מניעה את האדם להתנהג בדרך ההולמת אותה. ההתנהגות הזו מייצרת מחשבות נוספות המתאימות להתנהגות וכך, באופן מעגלי, האדם יוצר עצמו שוב ושוב כישות אומללה – או כישות יציבה ובטוחה.

כיצד נוצרת הפרשנות?

המוח קולט מידע מן החושים. לאחר קליטת המידע, המוח בוחן מה קיים אצלו ב"ארכיון המידע" – תת המודע – אודות 'מידע מסוג זה'. חוויות שעברתי הקשורות לנושא, משפטים שאמרו לי על הנושא, אמונות שיש לי על הנושא. אם, למשל, לאדם יש ערך עצמי נמוך עקב חוויות עבר שגרמו לו לחשוב כך על עצמו, כל המציאות שלו תעבור דרך המסנן של "אני לא ראוי" ועל כן תהיה מעוותת ולא אמתית, ותגרום לאדם סבל נפשי רב.

לדוגמה:

נעמי רואה עצמה כחסרת ביטחון. היא פגשה בשכנתה במעלה מדרגות ביתה. היחסים בינה לבין שכנתה הם בדרך כלל קצרים אך חברותיים. נעמי אמרה לשכנתה שלום, והשכנה ענתה באופן קצר וענייני, שלא כהרגלה. נעמי פירשה את הסיטואציה ואמרה לעצמה: "היא ודאי כבר לא מחבבת אותי", ומייצרת מחשבות נוספות: "מעניין מה עשיתי", "אולי בגלל שהרעשתי קצת בשבת שעברה?" וכדומה. נוצר בנעמי רגש לא נעים של מבוכה ועצב. היא מאשימה את עצמה ומבקרת את עצמה. נוצרת בה אמונה: "השכנה לא אוהבת אותי". אמונה זו מובילה אותה להתנהגות נמנעת בפעמים הבאות בהן היא פוגשת את שכנתה, וכתוצאה מכך היחסים ביניהן מתקררים.

לו מוחה של נעמי היה מפרש את המצב באופן אחר, המציאות שלה הייתה אחרת. לו הייתה נעמי אומרת לעצמה: "זה לא קשור אליי. ודאי עובר עליה משהו. אולי כדאי שאשאל לשלומה", היא הייתה מתנהלת באופן ההולם את המחשבה הזו, שואלת לשלומה של השכנה, יתכן ומגלה כי עובר עליה יום לא פשוט. נעמי מפתחת עם השכנה יחסי קירבה במקום לנקוט בהימנעות. תגובתה של השכנה ויחסי הקירבה מעלים בנעמי רגשות חיוביים ואמונתה בהיותה אדם טוב – מתחזקת. כתוצאה מכך, מחשבותיה על עצמה הן חיוביות יותר, וערכה העצמי עולה. אם נעמי תחזור על ההתנהגות שוב ושוב, היא תהפוך לדפוס התנהגות אוטומטי – לחלק מאופיה החדש של נעמי.

איך יוצאים מן המעגל השלילי?

הפרשנות האוטומטית שנתן מוחה של נעמי לסיטואציה הניעה ויצרה את המעגל הקוגניטיבי השלילי.

את הפרשנות השלילית ניתן לשנות באמצעות שינוי תפישת המציאות, בעזרתם של הרגלים קוגניטיביים-התנהגותיים חדשים.

כאשר אני תופש עצמי כאדם חסר ביטחון, זו המציאות שלי בכל צעד שאני מבצע. מחשבות שליליות מלוות אותי בכל מעשיי. החל מהדרך בה אני משוחח עם עצמי ומחזיק את גופי, ועד לאופן בו אני משוחח עם אנשים אחרים ומתנהל בחיי היומיום. כדי לשנות את תפישת עולמי, עליי להיחשף למידע רב חשיבות בנוגע לדרך פעולתו של מוח האדם ולסגל הרגלים קוגניטיביים והתנהגותיים חדשים. כאשר מסגל האדם הרגלים המעודדים את מוחו להפיק כימיקלים המייצרים מחשבות חיוביות, הוא משתנה לבלי היכר, או אולי – מגלה עצמו מחדש, כפי שהוא באמת, במלוא הפוטנציאל שלו. ולפתע, האדם חש כי יש לו אומץ לב.

אומץ לב הוא שלב חשוב עד מאוד בהתפתחותה של המודעות.

האם יש לך את האומץ לעשות את זה? >

מיכל הררי

אימון קוגניטיבי-התנהגותי (CBC, NLP) בגישה רוחנית.

טיפול וליווי תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית.
צרו איתי קשר / קראו אודותיי

בוא/י לפגוש את המציאות החדשה שלך.
שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

    היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
    אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

    כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
    בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

    מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
    צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

    « פוסט קודם
    פוסט הבא »

    השארת תגובה

    ביטול

    בחנות שלנו כרגע:
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    איך מרפאים גוף ונפש?

    אימון קוגניטיבי התנהגותי

    הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

    את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

    החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
    אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


      אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

      אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

      המדריך לצופה המתאורר

      DNA

      מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

      על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

      עיינו במדריך לצופה המתאורר >

      מנטרות

      עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

      הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

      מנטרות להתפתחות וצמיחה >
      טכניקות ותרגולים נוספים
      • תנועה איטית מודעת >
      • מטא קוגניציה >
      • טכניקות ותרגולים נוספים >
      שווה ציטוט

      אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

      • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
        ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
      • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
        ~ אפיקטטוס
      נכתב לאחרונה
      נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
      PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

      נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

      מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

      הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
      ביולוגיה

      הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

      עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

      איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
      ביולוגיה

      איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

      בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

      רגע של נחת

      "Don't Be Scared, It's All A Show"

      הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

      https://youtu.be/fcPWU59Luoc
      ביקורת עצמית

      חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

      תניית פטור

      אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

      מוצרים
      • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
      • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
      • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
      • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
        דורג 5.00 מתוך 5
        162.00 ₪
      • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
        דורג 5.00 מתוך 5
        90.00 ₪
      אודות

      מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

      יצירת קשר

      בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

      כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
      אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
      גלילה לראש העמוד
      דילוג לתוכן
      פתח סרגל נגישות כלי נגישות

      כלי נגישות

      • הגדל טקסטהגדל טקסט
      • הקטן טקסטהקטן טקסט
      • גווני אפורגווני אפור
      • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
      • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
      • רקע בהיררקע בהיר
      • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
      • פונט קריאפונט קריא
      • איפוס איפוס