מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » ביולוגיה » איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

מיכל הררי אוגוסט 17, 2025 12:04 אין תגובות

בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה או בעיות שינה ממשיכים להופיע גם כשהבדיקות תקינות? האם הגוף של הילד (או הבוגר) מדבר את מה שהלב שלו עדיין לא הצליח לבטא?

יותר ויותר מחקרים וקלינאים מהשורה הראשונה יוצאים מנקודת הנחה, כי התשובה מצויה בקשר העמוק והאינטימי בין הגוף לנפש, ובעיקר במקומות בהם הילד חווה חוסר ערך, דחייה או חוסר נראות רגשית.

גוף ונפש הם יחידה אחת

אם נסתכל על הדברים כפי שהם – רגשות הם מולקולות, מקבץ של אטומים המסודרים במבנים מסוימים.

כלומר, רגש הוא חומר שמופרש מהבלוטות שלנו בעקבות הנחיה מהמוח.

הרגש נחווה בגוף שלנו, ואנחנו לא מפרידים בין חוויה גופנית לחוויה רגשית. כאשר ילד חי בסביבה שהיא לא בטוחה מבחינה רגשית (למשל, כאשר אהבתו של ההורה מותנית, כשהוא מרגיש שהוא אינו חשוב או שאינו מספיק), אז גופו מגיב כאילו נשקפת סכנה אמתית להישרדותו. עבור ילדים, ניתוק רגשי מההורה משול לניתוק מחמצן. תחושת ערך עצמי נמוך בילדות משפיעה באופן ישיר על תפקודה של מערכת העצבים ולכן, משפיעה על תפקוד הגוף כולו.

טראומה שקטה לעתים לא נראית כמו התעללות

טראומה בילדות לא חייבת להישמע ולהיראות באופן בולט. לא תמיד אנחנו נראה מכות ונשמע צרחות. לעיתים זו דווקא ההעדרות: מבט שלא באמת רואה את הילד, חיבוק שהילד זקוק לו כל כך אך הוא לא מגיע כי ההורה לא זמין רגשית, תשומת לב שמופנית בעיקר אל האח הקטן או לקריירה של ההורה, ועוד. ישנן פנים רבות להזנחה רגשית.
כאשר הילד חווה לאורך זמן תחושת בדידות רגשית, התעלמות מהצרכים הרגשיים שלו, או חווה אהבה שמותנית בהישגים ובהתנהגות "נאותה" המעודדת ריצוי, נוצר פצע רגשי פנימי. והפצע מתבטא, לא אחת, דרך הגוף.

מנגנונים פיזיולוגיים

חלק מהדרכים בהן טראומה רגשית מתבטאת בגוף:

הפעלת מערכת הסטרס (ציר ה-HPA) – מתח הוא הגורם העיקרי לרוב המחלות

ציר ההיפותלמוס (Hypothalamus) – בלוטת יותרת המוח (Pituitary Gland) – בלוטת יותרת הכליה (בלוטת האדרנל – Adrenal gland), או ציר ה- HPA, אחראי על התגובה של הגוף למתח.

כשהילד מרגיש איום רגשי, המוח מפרש זאת כאיום ממשי על הישרדותו. בלוטת האדרנל מופעלת, והגוף מפריש קורטיזול. מצב זה מיועד להיות קצר טווח, כמו במצבי הישרדות גופניים. אך כאשר הסטרס הרגשי הוא מתמשך, כרוני, אז הקורטיזול מופרש שוב ושוב ולכן הופך לרעל איטי: הוא פוגע במערכת העיכול, מחליש את מערכת החיסון, משבש את השינה ומגביר את הסיכון למחלות כרוניות.

דלקתיות כרונית

סטרס מתמשך מפעיל את מערכת הדלקת בגוף. רמות גבוהות של מדדים דלקתיים נמצאו בילדים שחוו הזנחה רגשית או אובדן, גם אם לא פיתחו עדיין מחלה ספציפית. מצב זה נקשר לתסמונות עתידיות כמו סוכרת, מחלות לב, תסמונת המעי הרגיז ואף דיכאון.

זיכרון גופני של רגש

רגש שלא הובע, נשמר בגוף באופן סומטי. למשל, ילד שלא הורשה לכעוס, עשוי לפתח התכווצות כרונית בלסת או בבטן. זוהי צורת הגנה, אך לאורך זמן מדובר בהחזקה אשר שוחקת את האזור המופעל, והיא מובילה לעייפות, כאבים כרוניים, התאמה מחודשת של תקציב האנרגיה לאזור זה ולבסוף גם איבוד חיות.

מחלות גופניות בילדים כתוצאה מטראומה רגשית

מחקרים רבים, ובמיוחד מחקר ה־ACE (Adverse Childhood Experiences), מצאו קשר ישיר בין טראומות ילדות לבין סיכון מוגבר למחלות גופניות, נפשיות והתנהגותיות.

כשאנחנו מדברים על ילדות מורכבת, אנחנו מתכוונים לא רק לרגעים בודדים של כאב, אלא למצבים שחוזרים שוב ושוב ומשאירים חותם עמוק. חוויות כאלה יכולות להיות אלימות רגשית, פיזית או מינית, חיים בבית שבו יש הורה הסובל מבעיות נפשיות או התמכרות, גירושין או פרידה קשה בין ההורים, ואפילו מצבים שבהם אחד מבני המשפחה נכלא. כל אלה נחשבים "חוויות ילדות שליליות" – ACEs – והן נחקרות בעולם כולו בגלל ההשפעה הדרמטית שלהן על החיים בהמשך.

המחקרים מראים קשר ברור בין חוויות כאלה לבין בריאות נפשית ופיזית בבגרות. אנשים שחוו ACEs נוטים יותר לסבול מדיכאון, שימוש בחומרים ממכרים, מחלות לב, מחלות אוטואימוניות ובעיות ריאה כרוניות. זה לא אומר שכל ילד שחווה קשיים כאלה בהכרח יגדל להיות מבוגר חולה או פגוע, אבל הסיכוי לכך בהחלט עולה, והעולם הרפואי והחברתי משקיע מאמצים עצומים כדי למנוע את הפגיעות הללו כבר בשורשן.

בסופו של דבר, המסר המרכזי הוא פשוט: ככל שנבין טוב יותר את ההשפעה של חוויות ילדות על הגוף והנפש, נוכל לפעול מוקדם יותר כהורים, כמורים וכחברה, ולתת לילדים את הסיכוי לגדול עם בסיס יציב יותר של ביטחון ובריאות.

מחלות נפוצות שיכולות לנבוע מחוויית ערך עצמי פגוע:

  • כאבי בטן כרוניים, עצירויות או שלשולים – ללא ממצא רפואי.

  • בעיות עור (אקזמה, פסוריאזיס, פריחות).

  • בעיות נשימה (אסתמה, היפר־וונטילציה).

  • מערכת חיסונית מוחלשת וזיהומים חוזרים.

  • כאבים במפרקים או בגפיים ללא סיבה רפואית.

  • הרטבה, בעיות שליטה בצרכים, או בריחות שתן ביום.

  • הפרעות אכילה בגיל צעיר – כאמצעי לשליטה עצמית בגוף כאשר העולם מרגיש חסר שליטה.

הקשר עם ההורה הינו הבסיס לבריאות או למחלה

האם הילד מרגיש שהוא אהוב כפי שהוא, גם בלי להצטיין או לרצות? האם האימא רואה את הילד שלה? האם האבא נותן תוקף לרגשותיו?

ילד שמרגיש נאהב כפי שהוא, חי בעולם רגשי שדרכו הגוף יכול להירגע. מערכת העצבים מפרשת את הסביבה כבטוחה. לעומת זאת, ילד שמרגיש שעליו להשתנות כדי להיות רצוי, יחיה בסטרס תמידי גם אם לא יוכל לבטא זאת במילים. כל עוד ההורה רואה רק את ההתנהגות החיצונית של הילד, הגוף ימשיך לדבר בשפה שהוא כן מבין: תסמינים גופניים.

הגוף זוכר, אך גם יודע להחלים

כאן מגיע החלק החשוב ביותר: הגוף אמנם זוכר טראומה, אך הוא גם יודע להירפא אם נעניק לו את הסביבה המתאימה לכך.
כאשר נבנית מחדש תחושת ביטחון, כשהילד מתחיל לחוות אהבה שאינה מותנית, כאשר ניתנת לגיטימציה לרגשות קשים, תסמינים גופניים נחלשים ואף נעלמים.

תרגול רגשי להורים: להחזיר את תחושת הערך לילד/ה

תרגיל ״מראה אוהבת״, להחזרת חוויית החשיבות באמצעות נוכחות

(בלשון נקבה אך פונה לשני המינים)

כל ערב, לפני השינה, שבי עם הילדה שלך למשך כמה דקות. הביטי בעיניה ואמרי:

"אני רואה אותך. את חשובה לי. לא בגלל מה שעשית היום, לא בגלל שהיית נחמדה. אלא בגלל שאת – את. הלב שלי מלא בך. אני אוהבת אותך."

אם קשה לך לומר זאת, התחילי בכתיבה שקטה. הילדה שלך לא צריכה שלמות. היא צריכה נוכחות רגועה שמכירה בה.

כאשר הילד חש שלא רואים אותו, כשהוא לא מרגיש אהוב או בעל ערך, גופו נעשה שדה קרב בין הרגש הלא מדובר לבין הצורך להמשיך לשרוד.

בעזרת נוכחות הורית רכה, מרפאה, ועיניים שמביטות פנימה ולא רק החוצה אפשר לרפא גם את הפצעים השקטים, ולתת לגוף של הילד שלנו את מה שהלב שלו מבקש: חוויה של אהבה שאינה תלויה בדבר.

הורה יקר/ה! כולנו זקוקים לעזרה לפעמים. אם את/ה מרגיש/ה שאת/ה צריך/ה הכוונה והדרכה לשינוי דפוסי מחשבה, רגש והתנהגות מול הילד/ה שלך,
שלח/י לי הודעה – אשמח לעזור: 052-5763555
מיכל.

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם להפרעת קשב וריכוז ADHD? מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    כשהניצוץ נעלם. איך להחזיר חשק מיני בקשר ארוך טווח?
    זוגיות

    כשהניצוץ נעלם. איך להחזיר חשק מיני בקשר ארוך טווח?

    להצית את האש מחדש בזוגיות ארוכת טווח בתרבות הפופולרית מקובל לחשוב שתשוקה מינית צריכה להופיע כ“ניצוץ” ספונטני – מעין רצון

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם להפרעת קשב וריכוז ADHD? מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס