מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » פסיכולוגיה » היקשרות חרדה (Anxious Attachment) – חיפוש אינסופי אחר עוגן רגשי

היקשרות חרדה (Anxious Attachment) – חיפוש אינסופי אחר עוגן רגשי

מיכל הררי דצמבר 1, 2024 21:26 אין תגובות

היקשרות חרדה היא אחד הדפוסים המרכזיים של היקשרות לא בטוחה, ומתאפיינת בפחד עמוק מדחייה או נטישה מצד הדמות המטפלת או בן הזוג. הדפוס הזה נוצר לרוב בילדות כתוצאה מהיענות לא עקבית לצרכיו הרגשיים של הילד: ההורה לעיתים מגיב ברגישות ותשומת לב, ולעיתים אחרות מתעלם או אינו זמין רגשית. החוויה הלא יציבה הזו יוצרת אצל הילד תחושה תמידית של חוסר ביטחון וחשש מאובדן הקשר.

היקשרות: הצורך בביטחון מול החשש מדחייה

על פי תיאוריית ההיקשרות של ג'ון בולבי ומרי אינסוורת', התינוק זקוק לדמות מטפלת שתשמש עוגן רגשי אליו יוכל לפנות בעת מצוקה. בהיקשרות חרדה, הילד חווה את הדמות המטפלת כלא צפויה: לפעמים היא מעניקה אהבה ותשומת לב, אך פעמים אחרות אינה מגיבה לצרכיו. כתוצאה מכך, הילד מפתח חרדה מתמדת שמא הקשר יתנתק, ומגביר את ניסיונותיו לשמר את הקירבה, לעיתים תוך הפעלת התנהגויות תלותיות, היצמדות יתר, או דרישות מתמשכות לאישור ואהבה.

הילד לומד מהתנהגות הדמות המטפלת: "אם לא אהיה מספיק קרוב או מספיק טוב – ינטשו אותי."

היווצרותה של היקשרות חרדה – איך זה מתחיל?

תגובת הורה לא עקבית

הגורם המרכזי להיווצרות היקשרות חרדה הוא הורה שהזמינות הרגשית שלו אינה עקבית ואינה צפויה.

מדובר בהורים שלעיתים מגיבים ברגישות ובאהבה – מחבקים, מרגיעים, מביעים תמיכה – אך לעיתים אחרות נראים מרוחקים, חסרי סבלנות או שקועים בעצמם. עבור הילד, אין דרך לדעת מתי יקבל מענה לצרכיו הרגשיים ומתי ייתקל באדישות או התעלמות. חוסר הוודאות הזה מחלחַל אט-אט לתוך עולמו הפנימי, ויוצר קרקע פורייה לחרדה מתמשכת סביב הקשר.

הילד, שמרגיש כי האהבה אינה מובטחת, מפתח תחושה כי עליו להתאמץ כדי לשמר את הקשר ולזכות בתשומת הלב ההורית. הוא לומד להפוך לרגיש מאוד לשינויים במצב הרוח או בהתנהגות ההורה – בוחן כל הבעה, כל תגובה, כל גוון בקול – מתוך צורך מתמיד לוודא שלא יאבד את הקשר. לעיתים, הוא ינקוט בהתנהגויות שמטרתן לקבל אישור ואהבה: בכי עז, הצמדות פיזית, דרישות בלתי פוסקות להרגעה, ולעיתים אף ויתור על צרכיו או רגשותיו כדי להתאים את עצמו למה שנראה שיבטיח לו קרבה.

מצב זה יוצר דינמיקה רגשית מתוחה: מצד אחד, ההורה הוא מקור הביטחון היחיד בעולם – ולכן הילד דבק בו בעקשנות. מצד שני, עצם הקרבה מעוררת חרדה, שכן היא אינה מלווה בתחושת יציבות או אמון. כך נוצר מעגל מתמשך של כמיהה עזה לקשר, המלווה בפחד עמוק מפני אובדנו.

חוויית חוסר הוודאות הזו נמשכת לעיתים שנים, מעצבת את תפיסת העצמי של הילד, וגורמת לו להאמין שעליו לזכות באהבה דרך מאמץ מתמיד, ריצוי או ויתור עצמי. תחושות אלו מלוות אותו גם בבגרות: כל שינוי קל בהתנהגות של בן/בת הזוג עלול להפעיל את אותו מנגנון ילדי – חרדה עזה, צורך בהוכחות מתמידות לאהבה, ותחושת ערך עצמי שתלויה לחלוטין באחר.

הזנחה רגשית חלקית

אף על פי שההורה נוכח פיזית ואינו מתעלם לחלוטין, ההתייחסות לצרכים הרגשיים היא סלקטיבית.

הזנחה רגשית חלקית היא מצב עדין ומתעתע, שבו ההורה אמנם נוכח פיזית בחיי הילד, ואינו מתעלם לחלוטין מצרכיו, אך תגובותיו הרגשיות משתנות ואינן עקביות. כאמור לעיתים, כשהילד בוכה, מביע שמחה או מצוקה, ההורה יגיב בחיבוק, מילה טובה או תשומת לב. אולם בפעמים אחרות – אולי כשההורה עייף, טרוד, חרד או מרוחק רגשית – אותן פניות ייתקלו באדישות, דחייה או אף חוסר סבלנות.

עבור הילד, המצב יוצר בלבול עמוק: הוא אינו יודע למה לצפות. רגשותיו אינם מקבלים מענה עקבי, ולעיתים הם נדחים או מבוטלים ("אין לך סיבה לבכות", "אל תהיה דרמטי"). הילד מתחיל להרגיש כי הרגשות שלו אינם לגיטימיים או אינם ראויים להתייחסות, ונוצר אצלו מסר פנימי כפול – מצד אחד, לפעמים רגשותיו זוכים למענה; מצד שני, לא תמיד, ולא ברור מתי כן ומתי לא.

תחושת חוסר הוודאות הזו מחלחלת לתחושת הערך העצמי והביטחון הרגשי שלו. הוא עשוי לפתח מנגנוני הגנה של ריצוי יתר, התאמה מתמדת לציפיות הסביבה, או דיכוי רגשותיו כדי לא "להכביד".

הילד לומד שעליו לצמצם את עצמו, לוותר על חלקים מהחוויה הרגשית הפנימית שלו, כדי להבטיח שההורה לא יתרחק או יכעס.

לאורך זמן, ההשפעה אינה רק בהקשר לקשר עם ההורה, אלא הופכת לתבנית שמלווה את הילד גם בבגרות. הוא עלול להתקשות לזהות את צרכיו ורגשותיו האותנטיים, לפחד להביע רגשות עזים מחשש להידחות, ולחוות תחושת ערך עצמי המותנית באישור חיצוני. מערכות יחסים עתידיות עלולות להרגיש לא בטוחות – שכן הוא למד, כבר בגיל צעיר, שאין ערובה לכך שמי שאוהב אותו יהיה שם גם כשהוא במצוקה או זקוק לחום רגשי.

הזנחה רגשית חלקית היא, אם כן, שקטה אך הרסנית: אין בה אלימות גלויה או דחייה בוטה, אך דווקא חוסר העקביות וחוסר הנראות הרגשית יוצרים חוויית ילדות של תלות מלווה בחרדה. הילד, שמרגיש שעליו "לנחש" כיצד להתנהג כדי לזכות באהבה, גדל עם תחושת בדידות פנימית – כאילו רגשותיו אינם מספיקים בפני עצמם כדי להבטיח קרבה וביטחון.

הורה חרדתי או דואג יתר על המידה

אחד הגורמים המשמעותיים להיווצרות דפוס היקשרות חרדה טמון במצבים שבהם ההורה עצמו מתמודד עם חרדה גבוהה, חוסר ביטחון רגשי או תלותיות כלפי הילד.

לעיתים ההורה מוצף בדאגות קיומיות, חשש עמוק מהפרידה מהילד, או צורך בלתי מסופק להרגיש נאהב, ולעיתים מדובר בהורה שחווה בעצמו בילדותו הורות לא יציבה, ומבלי משים משליך על ילדו את חרדותיו וצרכיו הבלתי מסופקים.

במצב כזה, נוצר קשר סימביוטי: ההורה תלוי בילד מבחינה רגשית ולעיתים אף מחפש בו מקור להרגעה או לביטחון. ההורה עלול להפוך את הילד למוקד עולמו, לצמצם את גבולותיו הרגשיים, ולהעביר לו – במודע או שלא במודע – את המסר שהילד אחראי לאיזון הרגשי שלו. הילד גדל בתחושה כי תפקידו הוא למלא את החסכים של ההורה, להרגיע אותו, להימנע מלהכעיס או להטריד אותו, ולהיות "הילד הטוב" שמספק להורה תחושת שליטה או רגיעה.

תחושת האחריות המוגזמת הזו מחלחלת עמוק לתוך עולמו הפנימי של הילד. הוא לומד שתפקודו הרגשי לא עומד בפני עצמו, אלא תלוי בתגובות ובמצבי הרוח של ההורה. כל שינוי קל במצב הרוח של ההורה – מבט מודאג, שתיקה פתאומית או דאגנות יתר – נקלט מיד אצל הילד כסימן לכך שהוא צריך "לעשות משהו" כדי להשיב את הסדר על כנו. הילד מפתח רגישות גבוהה לסביבה, ובפרט לרגשות אחרים, תוך דיכוי רגשותיו שלו.

בהמשך, דפוס זה מעמיק את התחושה כי אהבה אינה דבר יציב או מובן מאליו, אלא משהו שיש "לזכות בו" דרך התאמה מתמדת לצרכים של האחר. הילד עלול להפנים את התפישה כי עליו לוותר על עצמו – על רגשותיו, רצונותיו או גבולותיו – על מנת לשמר את הקשר.

בבגרות, התוצאה עשויה להתבטא בקשרים שבהם האדם מתקשה להבחין בין רגשותיו לרגשות האחר, נוטה לקחת על עצמו אחריות רגשית מוגזמת כלפי בני זוג או חברים, ולעיתים מפתח דפוס של "מטפל נצחי" – כזה שתמיד נמצא שם עבור האחר, גם במחיר הזנחת עצמו. בנוסף, תחושת ערך עצמי מותנית במידת שביעות הרצון של האחר ממנו, מה שמוביל לרגישות גבוהה לביקורת, צורך מתמיד להרגיע ולפייס את הסביבה, ופחד עמוק להינטש אם לא יענה לציפיות.

בסופו של דבר, הילד שלמד שתפקידו הוא לשאת את חרדות ההורה – ממשיך לשאת את העולם הרגשי של אחרים גם כשהוא עצמו כבר מבוגר, לעיתים עד כדי מחיקה עצמית.

היקשרות חרדה בניסוי "המצב הזר" של אינסוורת'

בניסוי "המצב הזר" שניהלה מרי אינסוור'ת, ילדים בעלי היקשרות חרדה הפגינו תגובה ייחודית:

  • בעת עזיבת האם, הילד נכנס למצוקה עזה, בוכה ומפגין חרדה גבוהה.

  • עם חזרת האם, הילד אינו נרגע בקלות: הוא עשוי לחפש קירבה אך להראות גם כעס או התנגדות.

  • התנהגותו מאופיינת בצורך עז בקשר וביטחון, אך תחושת הביטחון אינה מושגת גם כשההורה חוזר.

ההשלכות ארוכות הטווח של היקשרות חרדה

תלות רגשית וחרדת נטישה

מבוגרים עם דפוס היקשרות חרד נוטים לפתח תלות רגשית גבוהה בבן/בת הזוג או בחברים.

כל שינוי קטן בהתנהגות הצד השני – שיחה שלא נענתה, שפת גוף אדישה – עלול לעורר אצלם חרדה עזה שמא הם עומדים להינטש. הם עשויים להפוך לדורשים, לחפש הרגעה מתמדת, לבדוק שוב ושוב את גבולות הקשר ולעיתים אף לוותר על רצונותיהם מחשש לאבד את אהבת האחר.

דפוסי חשיבה שליליים והערכה עצמית נמוכה

אדם עם היקשרות חרדה נוטה להפנים אמונות שליליות על עצמו: "אני לא מספיק טוב", "אם לא אהיה מושלם – לא יאהבו אותי".

דפוסים אלו נובעים מהילדות, שבה היה צורך מתמיד לרצות ולהבטיח שהקשר יישאר. הערך העצמי נשען על פידבק חיצוני, ולכן כל ביקורת נתפסת כאיום ישיר על תחושת השייכות.

מערכות יחסים סוערות

קשרים זוגיים אצל אנשים עם היקשרות חרדה עלולים להיות אינטנסיביים, מלאי עליות וירידות.

מצד אחד – יש צורך עמוק בקרבה, אהבה וביטחון. מצד שני – כל סימן של ריחוק או אי זמינות רגשית עשוי להוביל לחרדה קיצונית, קנאה, ניסיון מוגזם להשיג שליטה בקשר, ולעיתים גם תגובות רגשיות עזות כמו התקפי בכי, כעס או התפרצויות.

שחיקה נפשית ופגיעות לחרדות ודיכאון

המאבק המתמיד לשמור על הקרבה והחשש המתמשך מדחייה גובים מחיר נפשי כבד.

מחקרים מצביעים על נטייה גבוהה יותר לחרדה כללית, דיכאון, ואפילו תחושת ריקנות אצל בעלי דפוס היקשרות חרדה. הקושי לווסת רגשות וההישענות המוגזמת על גורמים חיצוניים לשם השגת ביטחון עצמי מעמיקים את תחושת השחיקה והמתח הפנימי.

כיצד ניתן לשנות היקשרות חרדה ולפתח היקשרות בטוחה יותר?

יצירת חוויות תיקון במערכות יחסים

מערכות יחסים שבהן הצד השני יציב, עקבי, ומעניק אהבה ללא תנאי – הן קרקע פוריה לשינוי דפוס היקשרות חרדה.

כאשר האדם חווה קשר שבו אהבתו אינה תלויה בהישגים, תפקוד או "התנהגות מושלמת", הוא מתחיל להפנים בהדרגה תחושת ביטחון פנימית. מערכות יחסים כאלו יכולות להיות זוגיות, חברויות עמוקות או מערכת יחסים עם מטפל/ת בתהליך טיפולי.

תהליך טיפולי לשיפור וויסות רגשי והערכה עצמית

תהליך טיפול רגשי מסייע בהעלאת המודעות לדפוסים האוטומטיים של חרדה, בהבנת המקור שלהם, ובפיתוח כלים מעשיים לניהול מצבי חרדה מבלי להיכנס לספירלה של תגובות קיצוניות. תרגילי מודעות, טכניקות נשימה ושיח פנימי חיובי תוך התמקדות בפתרון חוויות הילדות עוזרים לפתח ביטחון עצמי שאינו תלוי באחרים. התהליך הטיפולי עשוי לסייע בעיבוד זיכרונות מהילדות שבהם נחוותה דחייה או חוסר עקביות מצד ההורה. עיבוד החוויות מאפשר להפחית את עוצמת החרדה ולבנות בסיס רגשי יציב יותר.

היקשרות חרדה אינה "תכונה קבועה", אלא דפוס שנרכש בתגובה לסביבה רגשית בלתי יציבה בילדות. עם מודעות, טיפול ותמיכה, ניתן לשנות את הדפוס, להרגיש ראויים לאהבה כפי שאנחנו, ולפתח קשרים בטוחים ובריאים יותר.

מסע הגילוי העצמי הוא מתנה גדולה המכווינה אותנו למסלול שמאפשר יצירת מערכות יחסים עמוקות ומשמעותיות. אם אתם חווים הזדהות עם חלק מהמאפיינים של דפוס ההיקשרות החרדה, אני יכולה לעזור לכם. אני כאן לכל שאלה >

איזה סגנון היקשרות יש לי?

קראו עוד על סוגי ההיקשרות, ובחנו – לדעתכם, איזה דפוס היקשרות יש לכם?

  • היקשרות נמנעת >
  • היקשרות לא מאורגנת >
  • היקשרות חרדה >
  • היקשרות בטוחה >

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
    ביולוגיה

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

    בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס