מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » אגו » ריפוי מילדות עם אם פצועת אגו: מהישרדות רגשית לפיתוח זהות אותנטית

ריפוי מילדות עם אם פצועת אגו: מהישרדות רגשית לפיתוח זהות אותנטית

מיכל הררי ינואר 2, 2024 18:54 אין תגובות

כשהלב מתחיל לשאול שאלות

יש רגע שבו משהו מתעורר.
לרוב, לא בצעקה – אלא בלחישה.
תחושת אי-שקט, דפוס שחוזר, עייפות רגשית שקשה להסביר.

המבוגר שגדל עם אם פצועת אגו מתחיל לזהות:

יש פער בין איך שאני מתפקד – לבין מי שאני באמת.

המילים הראשונות שנולדות מתוך ההכרה הזו אינן תמיד ברורות, אך הן מבקשות דבר פשוט:
עצמי.

ריפוי והחלמה מילדות לאם פצועת אגו

זיהוי – לצאת מהערפל

השלב הראשון בריפוי הוא זיהוי – תהליך שבו האדם לומד לקרוא בשם את מה שהיה חסר מילים.

כאשר גדלנו בסביבה שבה צרכינו הרגשיים לא הוכרו, ביטוי רגשי נחשב לאיום, ואהבה הייתה מותנית, ייתכן שפיתחנו מנגנונים שורשיים של הישרדות, מבלי לדעת שאלו אינם “האישיות שלנו”, אלא מסכות.

סימנים שעשויים להעיד על פצע ילדות עם אם פצועת אגו:
  • קושי לומר "לא" מבלי להרגיש אשמה

  • תחושת אחריות מופרזת לרגשות של אחרים

  • צורך תמידי באישור חיצוני

  • חוסר בהירות לגבי "מה אני באמת רוצה"

  • בלבול בין זהות לבין תפקיד

  • נטייה למערכות יחסים לא שוויוניות או מנצלות

  • תחושת ריקנות פנימית, גם כש"החיים טובים"

רבים מבלבלים בין תכונות הישרדות (רגישות לאחרים, נתינה, רצון לשמור על הרמוניה) לבין תכונות זהות.
ההכרה בכך שאלו היו תגובות לצורך הישרדות ולא המהות, היא פריצת דרך.

חשיפת הדפוס – מפרידים בין האהבה לבין ההישרדות

אחת מהטראומות העמוקות ביותר בילדות היא זו שבה עלינו לבחור בין אהבה לבין העצמי.

במילים אחרות: כדי להיות אהובים – נאלצנו לנטוש את עצמנו.
לרצות. לשתוק. לחייך כשכאב. להיות “ילדים טובים” גם כשהויתור על עצמנו כאב.

התוצאה היא דפוס של אהבה על תנאי, שממשיך להדהד גם בבגרות.
אנחנו בוחרים בני זוג ש"צריך להרוויח את אהבתם".
אנחנו מתקשים לבטא צורך.
אנחנו מפחדים מעימות – לא כי אנחנו חלשים, אלא כי התרגלנו לזהות קונפליקט כניתוק רגשי.

הריפוי מתחיל כשאנחנו שואלים:

האם כל מה שאני עושה – באמת נובע מבחירה, או מפחד?

השיבה לעצמי: מה מרגיש נכון עבורי? ולא מה יגרום לי להיראות טוב 

לאחר הזיהוי וההבנה, מתחיל שלב עדין ומרתק: חקירת הזהות האותנטית.

מי אני, כשאני לא עסוק בלהרשים, להישמע חכם, להיראות מוצלח, להוכיח, להרגיע?

תרגולים שיכולים לעזור:

  • יומן כנות גולמית
    כתיבה חופשית בלי סינון: "מה באמת אני מרגיש/ה?", "מה אני צריך/ה?", "מה מעורר בי פחד?"
    מה כותבים ביומן כנות גולמית? >

  • הבחנה בין קול פנימי לקול אימהי מושרש
    לזהות מתי מדברת בי האם ("אל תגזים", "אל תהיה חלש", "לא מגיע לך") ולהשיב בקול חומל.

  • תרגול בחירה יומיומית
    לבחור פעולות קטנות מתוך הקשבה לעצמי, לא מתוך נוחות של אחרים. למשל: "האם בא לי לצאת, או אני מפחד לאכזב?"

  • עבודת חלקים פנימיים (IFS)
    זיהוי של חלקים בי שנוצרו כדי לשרוד, ואפשרות לפתח חלק מחובר, חומל, נוכח באמת שלי.

גבולות: הקו שמשרטט אותי

ילד להורה פצוע לעיתים קרובות לומד שהצבת גבול = סכנה. סכנה לאהבה, לקשר, לתחושת הערך.

אך גבולות בריאים אינם חומות – הם שערים. הם אומרים: "זה אני, ואני כאן".

איך לתרגל גבולות רגשיים?

  • להתחיל ממקומות בטוחים
    עם אדם קרוב, בשיחה פשוטה.

  • לזהות את הפחד שמתחת
    מה אני מפחד שיקרה אם אגיד "לא"?

  • לתת תוקף לעצמי
    גם כשיש תגובת נגד – להבין שהכעס של האחר הוא תגובות הילדות שלו, ולא אשמה שלי.

  • לזכור:
    כשאני מציב גבול, אני לא נוטש. אני מתחיל לבחור בי.

הורות עצמית: עלינו לבנות בית פנימי

בשלב זה מתפתח קשר עמוק בין האדם לעצמו. הילד הפנימי, אותו חלק בתוכנו שחי עדיין את חוויית הילדות, מבקש שנראה אותו באמת.

הורות פנימית כוללת:

  • הכלה
    לומר לעצמי, "כואב לך, ואני איתך".

  • הובלה
    לבחור בחירות מתוך חמלה, לא מתוך פחד.

  • אהבה לא מותנית
    לאהוב את עצמי גם כשאני פוחד, כועס, טועה או נופל.

חיבור לגוף: כשהנשמה חוזרת פנימה

כל הדפוסים הרגשיים שלנו שוכנים בגוף.

הגוף זוכר את הדריכות מול המבט הקר, את ההתכווצות מול השתיקה, את ההתנתקות מול הדרמה. הגוף הוא שער לריפוי עמוק.

כלים סומטיים (גופניים) מומלצים:

  • SE – Somatic Experiencing

  • טיפול בנשימה מודעת, פראנאיאמה

  • תנועה אותנטית, יוגה טיפולית

  • קרקוע (grounding) – לחזור אל התחושות הפשוטות: מגע, משקל, טמפרטורה, קצב לב.

אינטגרציה: חופש חדש במערכות יחסים

זהות אותנטית אינה מבודדת. היא מתגשמת במפגש. כאשר אנו נוכחים, בוחרים, מרשים לעצמנו להביע רגש, לבקש, להתכוונן – אנו חווים לראשונה יחסים אמיתיים.

ייתכן שנאבד קשרים שלא יוכלו להכיל את זה – אך נזכה לראשונה לפגוש אותנו עצמנו.

מזהות שיצרתי כדי לשרוד, לזהות שיצרתי כדי לחיות

הריפוי הוא תהליך. הוא לא קו סיום, אלא חזרה עדינה, יומיומית, סבלנית, אל המקום שבתוכי שלא ביקש אלא שיראו אותו באמת.

מה שהיה הישרדות – יכול להפוך לאומנות חיים.
ומה שנשכח בילדות – יכול להפוך לקרקע של אמת, חופש, ואהבה שאינה תלויה בדבר.

אם אתם מרגישים שאתם מזדהים עם הכתוב, אשמח ללוות אתכם על דרך ההחלמה. צרו איתי קשר >

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
    ביולוגיה

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

    בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס