מה משפר ADHD? ומה מחמיר?
מדריך להורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז
מדריך מקיף להורים שרוצים להבין מה באמת משפיע על תפקוד המוח של הילד,
ואיך ליצור שינוי אמיתי – מבפנים.
מהם המזונות שמחמירים תסמיני ADHD? אילו תוספים מגובים מחקרית משפרים ריכוז, זיכרון ועיבוד מידע?
אילו גורמים סביבתיים מייצבים את מערכת העצבים – ואילו מערערים אותה עוד יותר? ואיך מדברים עם הילד באופן שיגרום לו להיות נכון יותר לשתף איתנו פעולה?
בחבילה הייחודית והמקיפה תלמדו את מה שנדרש כדי להשפיע על ההפרעה ברמה הביולוגית, התזונתית והעצבית, בצורה פשוטה, ברורה ומעשית; תלמדו גם לשנות את השפה מול הילד לשפה מקרבת שתרקום מחדש חיבור רגשי שאולי מעט אבד, ותעודד את הילד לשתף אתכם פעולה בכל מיני מצבים.
הורים רבים מרגישים שהם מנסים הכול, ועדיין לא רואים שינוי. לעיתים הבעיה אינה בכם ולא בילד, אלא במידע שחסר: תזונה, למשל, יכולה לשפר במידה ניכרת את תפקוד הקשב, אבל היא יכולה גם להחמיר אותו באופן חד. אך תזונה היא רק חלק מהסיפור. התסמינים של הפרעת הקשב והריכוז – אימפולסיביות, תזזיתיות, רגישות חושית, התפרצויות רגשיות ועוד – מושפעים ממגוון גורמים נוספים, שרוב ההורים כלל לא מודעים אליהם. את אותם הגורמים בדיוק אנחנו מפרקים לחלקים פשוטים וברורים.
הגוף והמוח של ילדים עם ADHD רגישים לשינויים. שינוי קטן באורח החיים יכול לייצר שינוי גדול בהתנהגות, במיקוד, ברגיעה ובשיתוף הפעולה של הילד.
רוצים 50% הנחה על המדריך?
רשמו בסל הקניות את הקופון:
50perOFF
חבילה מיוחדת להורים שמבקשים שינוי:
🌿 הסבר מדעי פשוט – מהי הפרעת קשב וריכוז?
(הדרכת וידאו)
לפי מחקרים עדכניים, הפרעת קשב וריכוז אינה “בעיה של התנהגות”, אלא תוצאה של עיכוב נוירו-התפתחותי במסלולים במוח שאחראים על ניהול, תכנון, ויסות רגשי וקשב מתמשך.
עיכוב זה נוצר כתוצאה מכך שמערכת העצבים של הילד נכנסה למצב של הישרדות.
בהדרכה נפרק בצורה פשוטה את המנגנון הביולוגי: כיצד תאי עצב שמתפתחים בקצב מעט איטי יותר משנים את יכולת העיבוד של הילד? מה ההבדל בין ADD לבין ADHD? מה גורם למסלולים מסוימים להיות “צעירים” יותר יחסית לגיל? וכיצד זה משפיע על התנהגות יומיומית – אימפולסיביות, קושי בהתארגנות, הצפה רגשית וריבוי הסחות? נסביר גם מהם הגורמים הידועים העשויים לתרום לעיכוב זה (בחוברת "מזונות וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD", נסביר זאת באופן מעמיק).
המטרה היא להבין שהילד לא "עושה דווקא” – המוח שלו פשוט עובד אחרת. ההדרכה מעניקה להורים בהירות ותחושת שליטה: כשמבינים את המנגנון, קל הרבה יותר לראות את הדרך לשיפור ולתמיכה.
🌿 מזונות וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
(הדרכת וידאו + חוברת PDF מקיפה עם קישורים למחקרים)
מהם הגורמים הביולוגיים, התזונתיים והסביבתיים שמשפיעים באופן ישיר על תסמיני ADHD?
מחקר של שנים הוביל לכתיבת הדרכה מדויקת בה תגלו אילו גורמים יכולים לשפר ריכוז, יציבות עצבית ויכולת ויסות – ואילו גורמים מחמירים חוסר שקט, אימפולסיביות והצפה.
איזה גורם הכניס את מערכת העצבים של הילד שלי למצב של הישרדות?
נעמיק בגורמים כמו תזונה, תוספים, שינה לא מספקת, חשיפה למתכות כבדות ורעלנים, עישון, תנודות חדות בגלוקוז, עומס חושי וחוסר איזון של מערכת העצבים בשל גורמים רבים אחרים. נתעמק בגורמים שמשפרים את התסמינים של הפרעת הקשב – יש מה לעשות! וניתן לשפר את התסמינים באופן משמעותי מאוד.
ההדרכה מעניקה תמונה בהירה של מה מחזק את הילד ביולוגית ומה מערער אותו – כדי שתוכלו לבצע התאמות קטנות שתייצרנה בחייכם שינוי גדול.
🌿 מזמינים את הילד להיות שותף אמיתי – משפטי גישור רגשיים
(חוברת PDF)
במקום לומר לילד "למה אתה לא מקשיב לי?", "כמה פעמים אמרתי לך?" או "מה לא ברור כאן?" – משפטים שמציבים אותו בעמדת מגננה ומגבירים התנגדות – אנחנו עוברים לשפה שמזמינה את הילד/ה להיות חלק מהשיחה, ולא האובייקט שלה.
משפטי גישור רגשיים יוצרים מרחב של שותפות, כבוד הדדי ובחירה. שפה של גישור מאפשרת לילד לחוות שהוא לא “בעיה” שיש לפתור, אלא אדם שלם שאת קולו שומעים ורואים. כשהילד מקבל הזמנה להשתתפות במקום האשמה, משהו עמוק במערכת העצבים שלו נרגע. הוא מרגיש שמקשיבים לו באמת, שהצרכים שלו חשובים, ושיש לו מקום בתוך הקשר.
כאשר אנחנו משתמשים במשפטים מזמינים, גופנו והקול שלנו משדרים ביטחון ויציבות. זה מפחית התנגדות, מגביר שיתוף פעולה, ומייצר אינטימיות רגשית פשוטה ויומיומית בין הורה לילד. משפטי הגישור שבחוברת נועדו לאפשר בדיוק זאת: לבנות בבית שפה שמקרבת לבבות, מווסתת רגשות, ומעניקה לילד תחושה עמוקה שהוא חלק מהקשר – לא מישהו שנוזפים בו, אלא שותף מלא לדיאלוג.
🌿 איך גורמים לילד להקשיב לנו? משפטי בקשה המייצרים חיבור הורה-ילד
(חוברת PDF)
כאשר הורה מבקש מהילד לעשות משהו – להפסיק להכות, לסדר, לבוא לשבת, להתארגן ליציאה – לרוב המשפטים יוצאים בלחץ: "תפסיק מיד!", "כמה פעמים אמרתי לך!", "אם לא תעשה – תראה מה יקרה!". משפטים אלו יוצרים במוח הילד תגובת הישרדות מיידית: כיווץ, פחד, התנגדות, או סגירה. הילד נכנס למגננה, החיבור בין ההורה לילד מתחיל להתערער ונוצר ביניהם מרחק רגשי.
בתקשורת מקרבת, בקשה נכונה איננה רכה מדי ואיננה “ויתור”.
הבקשה של ההורה משלבת גבול ברור + שפה אנושית ומווסתת, שמאפשרת לילד לעשות מעבר פנימי מהתנגדות > לשיתוף פעולה. משפטי הבקשה שבחוברת זו נועדו לתת להורים שפה פשוטה ומעשית, שאפשר להשתמש בה מיד: שפה שמייצבת את הסיטואציה, שומרת על גבולות, ומאפשרת לילד להבין מה מצופה ממנו, בלי לאבד את הקשר.
מחיר השקה מיוחד:
180 ₪
בעלות הנמוכה ממפגש,
תקבלו גישה לידע מעשי ומעמיק שנבנה לאורך שנים –
ידע שיכול לשנות את החוויה היומיומית של הילד ושלכם.
רשמו בסל הקניות את הקופון:
50perOFF
ותוכלו להוריד את החוברת ואת ההדרכות
ב-90 ₪ בלבד!
היי, אני מיכל הררי – נעים מאוד.
מדריכת הורים לילדים עם ADHD, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מטפלת רגשית, מרצה ומפתחת קורסים המבוססים על מדעי המוח, וויסות רגשי ותקשורת מקרבת.
אני אימא לשני מתוקים – במסע שלא דמיינתי שאעבור.
הבן הבכור שלי (וגם אני) חווינו ADHD ברמה שהשפיעה על כל תחום בחיינו.
תנועת העיניים שלו הייתה תזזיתית מאוד. הוא לא יכול היה למקד מבטו בעיניי. ההליכה, על קצות האצבעות. היו לו קשיים עמוקים בהבנת רמזים חברתיים, פרצי תסכול, חוסר שקט גופני, קושי לשבת ולעשות עבודה בכיתה וקושי בסיסי לחוש בטוח בעולם.
הימים היו מלאים ניתוק, מאבקים, פגישות אין ספור עם צוות בית הספר ותיאורים חוזרים של “הפרעה”, “התפרצות”, “אלימות” ו“אי שקט”.
והלב שלי נשבר יום אחרי יום.
אבל משהו השתנה.
במשך שנים חקרתי, למדתי, ניסיתי, יישמתי – וכל צעד קטן יצר עוד חלק קטן של שינוי.
לאט לאט, ועם למידת המערכת העצבית ומנגנוני ADHD, החלה להתפתח מציאות חדשה:
הילד שלי יושב בכיתה. משתתף. מצליח לעשות את העבודה הנדרשת. יש לו חברים. הוא מרגיש שייך.
בית שהיה פעם מוצף מתח, הפך למרחב רגוע, יציב ומלא חיבה.
והכי מרגש? לראות את הביטחון שלו בעצמו חוזר לעיניים שלו.
מה שעבד אצלנו עובד אצל הרבה משפחות שפגשתי מאז. וכאן נולד הרעיון להפוך את הידע הזה לשליחות.
ADHD הוא עיכוב נוירו-התפתחותי, והוא בר שינוי.
אפשר לזרז הבשלה מוחית.
אפשר להרגיע מערכת עצבים דרוכה.
אפשר למלא חוסרים תזונתיים ולהסיר גורמים מייצרי דריכות.
אפשר ללמד שפת תקשורת שמייצרת ביטחון ושייכות.
אפשר לבנות מיומנויות חברתיות, רגשיות וקוגניטיביות.
ואפשר – בהחלט אפשר – לשנות את החוויה היומיומית של הילד ושלכם.
בדיוק לשם כך בניתי מערך הרצאות ומידע.
המידע מבוסס על מחקר קליני עכשווי ושנים של לימוד, גם דרך המסע האמיתי שעברנו ועוברים בבית. הידע הזה שינה את החיים שלנו מהקצה אל הקצה. והוא יכול לשנות גם את שלכם. יצרתי את המוצרים האלה כדי שלכל הורה יהיה את מה שאני חיפשתי במשך שנים –