מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • הרצאות, סדנאות, קורסים
    • הדרכות והרצאות מוקלטות
    • תקשורת מקרבת לארגונים
    • לכל ההרצאות, הסדנאות והקורסים
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD) – גישה טבעית והוליסטית להחלמה
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • הסיבות האפשריות ל-ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע נוסף >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • טיפול רגשי לבוגרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » הישרדות » על חירותו האחרונה של האדם, ועל פשרו של הסבל (ויקטור פראנקל)

על חירותו האחרונה של האדם, ועל פשרו של הסבל (ויקטור פראנקל)

מיכל הררי יוני 6, 2020 13:27 תגובה אחת

אילו חירויות נותרות בידינו כאשר נלקח מאתנו הכל? מהי הבחירה האחרונה שיש באפשרותנו לעשות במצב הגרוע ביותר, שאין לנו עליו כל שליטה? על החירות האחרונה שנותרה בידי האדם, ועל היכולת למצוא משמעות בתוך קיום בלתי נסבל.

"פשר הסבל"

בספרו החכם והנוגע ללב, "האדם מחפש משמעות / מבוא ללוגותרפיה", כותב ויקטור פראנקל:

"כל אימת שאדם עומד לפני מצב ללא מנוס, כל אימת שאדם ניצב מול גורל שאין לשנותו, למשל לפני חולי חשוך מרפא, כגון מחלת סרטן שאינה ניתנת לניתוח, אותה שעה ניתנת לו הזדמנות אחרונה להגשים את הנעלה בערכים, לקיים את הפשר העמוק ביותר, את פשר הסבל. שכן הדבר החשוב מכל הוא, איזו עמדה אנו נוקטים כלפי הסבל, כיצד אנו מקבלים ייסורים."

(האדם מחפש משמעות / מבוא ללוגותרפיה, עמוד 136, הוצאת דביר 1970)

אני ממליצה בחום לקרוא את ספרו הנפלא של ויקטור פראנקל, "האדם מחפש משמעות". לפי פראנקל, ניצול מחנה הריכוז אושוויץ ופסיכיאטר ונוירולוג טרם השואה, נפשו יכולה הייתה להתמודד עם הזוועות שחווה בשואה, ללא הידרדרות אל תהום הייאוש, רק בזכות העובדה שהיה לו משהו לחיות עבורו. הייתה לו משמעות שהוא החזיק בה, משהו ששווה היה בעיניו את כל הסבל. המשמעות האישית שלו הייתה השלמה ושחזור של כתב היד של ספרו "הרופא והנפש", כתב יד שאבד לו באושוויץ. פרנקל מספר שהשהות שלו במחנה ההשמדה אושוויץ העניקה לו תובנות רבות, אותן הוסיף לשיטת טיפול אקזיסטנציאליסטית-הומנית אותה פיתח לפני הגיעו למחנות, ולה קרא בשם "לוגותרפיה".

המילה "לוגוס" פירושה ביוונית "פשר", "משמעות".

שיטת הטיפול שפיתח פראנקל, הלוגותרפיה, מבקשת לטפל בנפשו הפצועה של האדם באמצעות מציאת המשמעות האמתית לחייו, מציאת הפשר האישי שעבורו לסבלו תהיה משמעות ועל כן יישא את סבלו בכבוד. הוא מדגיש את חשיבותה של האחריות שעל האדם לקחת על התנהלותו בעולם. האדם צריך ללמוד איך לקחת אחריות על עצמו, על מעשיו, על רגשותיו ועל מחשבותיו. והאחריות תוביל את האדם למשמעות הסובייקטיבית, הייחודית, לחייו. לפי פראנקל, אותה משמעות היא זו שמעניקה טעם אמתי לחייו של האדם, ומעניקה לו את האומץ להתמודד עם כל סבל אשר ייקרה בדרכו. משמעות מייצרת בני אנוש עם סיבולת רגשית גבוהה.

ניהיליזם מודרני

האדם החי בעידן המודרני הפך קהה, ניהיליסט, וכתוצאה מכך איבד את תחושת התכלית המהותית כל כך להתפתחותה של נפש בריאה.

את המשמעות האישית אצל האדם המודרני החליפו ריק קיומי, שעמום, אדישות וקהות הנפש, ובעקבותיהם לא איחרו לבוא תחושות שליליות מאפיינות – דיכאון, חרדות ונוירוזות, אגרסיביות, התמכרויות למיניהן.

פראנקל טוען כי בעקבות התרחקותו של האדם מן הטבע, ומן המסורות העתיקות שהנחו את התנהלות האדם בעבר, איבד האדם את ערכיו ואת דעותיו. וכיוון שאין לו כל הדרכה מן הטבע ומן המסורת, מסתובב הוא אבוד, אינו יודע עוד כיצד עליו להתנהל בעולם, ואינו בטוח מה עליו לעשות בכל סיטואציה. כמו ילד.

ומשום שאיבד את דרכו האישית, לא ירחק היום בו יידרדר האדם לכדי קונפורמיזם טהור, וישתרך אחר העדר ואחר הטוטליטריזם.

אז מה הפתרון?

הפתרון הוא מציאת הסיבה האישית שתעניק תכלית לחייו של האדם. משמעות פרטית שהוא עצמו העניק לה את העוצמה הרגשית שהיא מעניקה לו בחזרה. תכלית לסבלו, אשר תאפשר לו לפעול בכל רגע על פי מצפונו וערכיו, ותזכיר לו כי יש לו אחריות בפני מישהו, או משהו, אף אם נגזל ממנו כל עולמו.

פראנקל מצטט בספרו (רבות) את ניטשה, באומרו:

"מי שיש לו איזה למה שלמענו יחיה, יוכל לשאת כמעט כל איך."

בין אם יהיה ה"למה" הזה אהבה לילד או לבן/בת הזוג, הגשמת יכולתו הייחודית כאמן או מדען, אמונה עזה באלוהים או אחר; הסיבה שמעניקה לאדם את התעצומות הנפשיות לעמוד בפני סבל גדול, ולהבין כי סבל זה איננו לחינם, יש לו משמעות, והמשמעות הינה לשאת אותו בגאון כדי להתייחד לבסוף עם האהוב, כדי להגשים את יצירת האמנות או את הכתב המדעי, כדי ללמוד שיעור ביקום.

חשיבותה של תחושת האחריות

לאדם יש אחריות בפני משהו, או בפני מישהו:

"הדגשה זו של קבלת עול אחריות באה לידי ביטוי בציווי הקטגורי של הלוגותרפיה האומר: "חיה כאילו חיית חייך בפעם השניה וכאילו קלקלת מעשיך בפעם הראשונה, כשם שאתה עומד לקלקל עכשיו!"

(האדם מחפש משמעות / מבוא ללוגותרפיה, עמוד 132, הוצאת דביר 1970)

וגם:

"הלוגותרפיה מבקשת להקנות לחולה את מלוא תודעת אחריותו; לכן צריך שתניח בידו את הברירה לקבוע, על מה, בפני מה ובפני מי הוא רואה את עצמו אחראי."

(האדם מחפש משמעות / מבוא ללוגותרפיה, עמוד 133, הוצאת דביר 1970)

חירותו האחרונה של האדם

ויקטור פראנקל ואסכולת הפילוסופיה הסטואית חולקים כמה רעיונות פילוסופיים דומים. אחד הרעיונות נוגע ליכולת שליטתו של האדם בעולם.

לפי הסטואים, אל לנו להתמקד בדברים שאין לנו עליהם שליטה. עלינו להתמקד בדרך שבה אנו מתנהלים בתוך הסיטואציה, כלומר – בתגובה שלנו למה שמתרחש. עלינו לשים את המיקוד שלנו באופן שליטתנו בעצמנו, ולא בסביבתנו. מיקוד שליטה פנימי – ולא חיצוני. עלינו לשאול את עצמנו: האם יש לי שליטה בדבר שלילי זה? אם יש לי שליטה, עליי לנסות ולשנות את הדבר. אם אין לי שליטה, עליי להפסיק לנסות ולשנות את הדבר. עליי לקבלו כפי שהוא, ולהתמקד בדברים שיש לי עליהם שליטה, כמו דרך ההתנהלות שלי אל מול הדבר.

גם לפי פראנקל, חירותו האחרונה של האדם הינה בחירתו כיצד יתנהל בסיטואציה, קשה ככל שתהיה. גם פרנקל מתמקד בתגובה שלנו לסיטואציה, ולא בסיטואציה עצמה. לפי פראנקל, ניתן לגזול ממנו, מן האדם, כל דבר אשר יש לו – ניתן לגזול את אהוביו, את רכושו, את יכולת תנועתו במרחב, את פרטיותו – אך לא ניתן לגזול ממנו את יכולתו להתנהל לפי רצונו ולפי ערכיו תחת הנסיבות.

לאדם יתכן ולא קיימת החירות לשנות את הבעיה בה הוא נתקל, אך קיימת לו החירות לשנות את יחסו לבעיה. כלומר, לא המצב הנתון הוא שיקבע מי אני, אלא אני אקבע, השליטה היא בידיי, ותמיד יש באפשרותי לנהוג על פי ערכיי.

הצילי אותי אימא / Madali

האם אשא את סבלי בכבוד

פראנקל כותב רבות על נושא החירות האישית בספרו. הוא סיפר את סיפורם של אסירים שבחרו לשאת את יגונם בכבוד, לעומת אסירים אחרים אשר נפשם לא עמדה בתלאות… ונרמסה תחת עול המגף הנאצי. הם נכנעו לייאוש. והייאוש, דרכו לייצר בנו מנגנונים של הרס עצמי אשר מדלגים מעל ערכינו ואמונותינו. האם נוכל להאשים את אותם האסירים שהמשיכו את כוונת הנאצים והחלו לרמוס את עצמם, את זהותם האנושית, את כל מה שהאמינו בו? האם נוכל לדעת מה אנחנו היינו עושים אילו אנחנו בנעליהם? איך היינו מגיבים במצב כזה? במצבים בהם הסביבה מאלצת את האדם לעמוד בפני הרצון הקמאי ביותר – הישרדות – לא פשוט לשפוט את האחר בנחרצות. אך נוכל להתבונן וללמוד, לחזק את ערכינו ודעותינו, לקוות כי נפשנו תוכל לנו אם נעמוד אנחנו תחת המבחן הנורא מכל. יתכן ואנחנו לא עומדים בפני מבחנים איומים שכאלה בחיי היום-יום; אך אנחנו יכולים לעמוד בפני מבחנים קטנים יותר בחומרתם, שגם הם מייצרים אצלנו תחושה של חוסר שליטה בעולם, ומעוררים בנו תסכול.

חירותינו האחרונה היא הבחירה שלנו לעמוד איתן אל מול הקושי. הבחירה להוות דוגמה כדמות אנושית אמיצה היכולה לתסכול. הבחירה באפשרות "למות בכבוד". את החירות הזו אין לאיש היכולת לגזול מאתנו, היא רק שלנו. מבין כל האפשרויות הקיימות ועומדות בפנינו, בידנו נמצאת הבחירה כיצד נתנהג.

מה מפעיל אותנו?

כשאנחנו מרגישים שאנחנו סוערים מבפנים כי הוא אמר כך וכך, והיא עשתה כך וכך… לפני שאנחנו מגיבים אנחנו יכולים לנשום נשימה עמוקה, לעורר את מערכת העצבים הפרא-סימפתטית ולהגיב ממקום יותר רגוע. לקחת בחזרה לידנו את השליטה בהתנהגות שלנו. לא למהר ולהגיב באימפולסיביות. לבחור להתנהג באופן שתואם את הערכים שלנו, שתואם את מי שאנחנו רוצים להיות.

(אנחנו כבר כל מה שאי פעם רצינו להיות, אי שם מתחת לכל מנגנוני ההגנה של האגו)

באהבה,

מיכל הררי

אימון קוגניטיבי-התנהגותי (CBC, NLP) בגישה רוחנית.

טיפול וליווי תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית.
צרו איתי קשר / קראו אודותיי

רוצה לקבל עדכון כאשר אני מעלה פוסט חדש? הירשם/י לעדכוני הבלוג:

* שדה חובה
האדם מחפש משמעות - מבוא ללוגותרפיה (ויקטור פרנקל) הפילוסופיה הסטואית השואה ויקטור פראנקל לוגותרפיה ניטשה סטואיזם

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. יורם הגב פברואר 8, 2021 בשעה 9:51

    מעניין מאוד וגם רלוונטי לתקופה. תודה.

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
  • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    דורג 5.00 מתוך 5
    162.00 ₪
  • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    דורג 5.00 מתוך 5
    90.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”
    PTSD - הפרעת דחק פוסט טראומטית

    נוירוני מראה ותהודה אמפתית: איך המוח שלנו “מרגיש את האחר”

    מהם נוירוני מראה? בתחילת שנות ה־90 קרה גילוי מסקרן באיטליה. צוות חוקרים מאוניברסיטת פארמה – ג’וזפה די־פלגרינו, לוצ’יאנו פאדיגה, לאונרדו

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס
    ביולוגיה

    הקשר המפתיע בין תנועות עיניים, רוגע ועצב הואגוס

    עצב הואגוס הוא הנוירון הארוך ביותר בגוף. הוא אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית, זו שמרגיעה אותנו אחרי מתח. רבים

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?
    ביולוגיה

    איך טראומה בילדות הופכת למחלה גופנית?

    בעידן שבו הרפואה מתקדמת יותר מאי־פעם, עדיין נותרות שאלות שנדמה שאין להן מענה ברור: מדוע תסמינים כמו כאבי בטן, אסתמה

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • היקשרות נמנעת דוחה אצל גברים שאלון: האם אני גבר בעל היקשרות נמנעת-דוחה? (Dismissive Avoidant) 0.00 ₪
    • מאגר צרכים תקשורת מקרבת מאגר צרכים (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • מאגר רגשות תקשורת מקרבת מאגר רגשות (תקשורת מקרבת) 0.00 ₪
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      דורג 5.00 מתוך 5
      162.00 ₪
    • מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD מה גורם ל-ADHD? מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      דורג 5.00 מתוך 5
      90.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי, אימון מוחי, טיפול רגשי, הדרכת הורים לילדים עם ADHD בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס