מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » אוטומטיזם » תנועה איטית מודעת

תנועה איטית מודעת

מיכל הררי פברואר 4, 2021 10:10 2 תגובות

האדם בעולם המערבי נע ממקום למקום כמו רודפות אותו רוחות

"אני עסוק", "אני מאוד מאוד ממהר", "אין לי זמן".

אדם ממהר נדמה לנו כאדם שיש לו הרבה עיסוקים חשובים. אדם פעיל, פורה, מוציא מן הכוח אל הפועל. ואולי נדמה לנו כי עלינו להעריך אותו על כך שאיננו עצלן. והאדם משחק לידי המחשבה הזו. וממהר, ממהר מאוד לכל מקום כדי שלא יחשבו אותו, וכדי שלא יחשוב את עצמו, לעצלן. אף בתוך ביתו. הוא מאמץ הליכה מהירה, תנועת עיניים מהירה (שגורמת לאיבוד הראייה, כך לפי מאיר שניידר), דיבור מהיר, וכתוצאה מכך גם נשימה מהירה, דפיקות לב מואצות, בעיות עיכול, שחרור הורמוני דחק, חרדות, לחץ נפשי, מתח תמידי, פעילות מרובה של האמיגדלה ופעילות מועטה של המוח הקדמי, הלוגי.

בעקבות כל אלו האדם הופך לאיטו לחולה, אומלל ואף פחות חכם.

מהן החדשות הטובות? ניתן לשנות זאת.

טכניקה קוגניטיבית התנהגותית מבוססת זן
אך לכולנו יש עוד תקווה.

איך יכול האדם להחזיר את השליטה לידיו?

אחת הטכניקות המצוינות היא 'תנועה איטית מודעת'.

תנועה איטית מודעת היא מודולציה של הטכניקה העתיקה "מדיטציה בהליכה".

מקורה של המדיטציה בהליכה בפילוסופיה המסורתית המזרחית העתיקה – ZEN.
זן היא מסורת בודהיסטית אשר מנחה את האדם בדרכו אל הרוגע הפנימי. אל הוויה שלווה נטולת שיפוטיות על הסביבה ועל העצמי. בהוויה זו, האדם מביט על העולם כאילו הוא רואה אותו לראשונה בכל רגע ורגע. ללא ציפיות וללא אכזבות. עם חמלה ואהבה.

ה-ZEN מנחה אותנו בדרכנו להשגתה של הוויה רגועה באמצעות דרכים שונות, והעיקרית בהן היא מדיטציה.

אסביר תחילה מהי מדיטציה ומהי מדיטציה בהליכה, ולאחר מכן אעבור להסבר על תנועה איטית מודעת.

תנועה איטית מודעת, מדיטציה בהליכה

נעשה מדיטציה שוב ושוב, עד שנגיע לנירוונה

מטרת המדיטציה היא לאמן את מוחנו להישאר בהווה. מרוכזים ברגע ה'עכשיו'. מחשבות מחזירות אותנו לעבר או ממקמות אותנו בעתיד. ולכן אנו מאמנים את מוחנו להסיט מחשבות הצידה, ולהתמקד בהווה.

פרשנויות מובילות למחשבות.

בעת תהליך המדיטציה עולות בנו מחשבות. המוח הלוגי לא מעוניין "לקחת ברייק" ולנפוש בתוך הכלום. ומחשבות מורכבות עולות בעקבות פרשנויות התחלתיות. "אני לא אוהבת את הדוגמה שעל הרצפה הזו" / "הנביחות של הכלב מפריעות לי" – אלו הן פרשנויות, אשר מהוות את תחילתה של מחשבה מורכבת יותר. אנו לא רוצים לעסוק במחשבות. אנו רוצים "טבולה רסה" – לוח חלק. אך מוחנו, אשר אינו מורגל בהוויה נטולת מחשבות, מייצר מחשבה לאחר מחשבה לאחר מחשבה.

לאחר ש"תפסנו את עצמנו" חושבים מחשבה, נסיט אותה בעדינות ונחזור לרגע ההווה.

כאשר במהלך המדיטציה הוסטה תשומת לבנו והחלו בנו מחשבות טורדניות, דבר שצפוי להתרחש שוב ושוב באופן תכוף (במיוחד בהתחלה), נחזור מיד לרגע ההווה בטבעיות וללא ביקורת עצמית. ביקורת, הלקאה עצמית, היא התעסקות עם זמן העבר. אנו רוצים לחוות את זמן ההווה.

כאשר אנו נמצאים ברגע ההווה יש לנו שליטה על מחשבותינו, על רגשותינו ועל התנהגותנו, ולכן אנחנו יכולים לשנותם.

למתחילים, מדיטציה היא קשה ומתישה. המוח לא רגיל להיות ממוקד ברגע ההווה. הוא מתרוצץ ממחשבה למחשבה ומפרשנות לפרשנות. אזורים במוח נדלקים יחד ולחוד, ומוחנו מייצר מחשבה לאחר מחשבה. כך הוא רגיל, כיוון שהוא פועל על פי תבניות אוטומטיות. התפקיד שלנו במדיטציה הוא להסיט מחשבות הצידה, ולחזור להתמקד בכלום הריק.

בהתחלה זה מרגיש כמו מלחמה. אך לאחר זמן מה, לעתים כמה חודשים, אנו מתחילים לחוש רוגע פנימי, שלווה, חיבור לשדה המאוחד של היקום.

מדיטציה בישיבה

נוכל לעצום עיניים או להותיר אותן מעט פקוחות (בסדק צר). נוכל להביט על הקיר או על הרצפה. נהוג לבהות בנקודה כלשהי מולך, ומעט למטה. יש הנוהגים להביט מעט למעלה על מנת לאפשר ייצור מהיר יותר של גלי תטא (במדיטציה ייעודית ליצירת חוויה חוץ גופית, למשל). נבהה בנקודה כלשהי ונשב בישיבת לוטוס או ישיבה מזרחית, או כל ישיבה זקופה אחרת. למתקשים לשבת על הרצפה, ניתן לשבת על כיסא. למתקשים לשבת, ניתן גם לשכב.

מדיטציה בהליכה

מדיטציה בהליכה היא סוג של מדיטציה שמבצעים בעת הליכה איטית. זו הליכה בנחת, ברוגע. איננו ממהרים לשום מקום. אנו הולכים בצעדים קטנים ואיטיים מאוד. עקב בצד עקב. אין זה משנה לאן אנו הולכים. ניתן ללכת במעגל. המטרה שלנו היא ההליכה עצמה. כדי להישאר בהווה, נמקד את תשומת הלב שלנו:

  • בפעולות – במגע של רגלינו על הקרקע (כדאי ללכת יחפים); בנשימותינו; בזקיפות קומתנו.
  • או בסביבה הקיימת כפי שהיא – הנה רצפה; הנה עץ; הנה פרח; אני שומעת כלב נובח, הקיר לבן.

לא נתמקד בפרשנות שלנו את הדבר. ננסה להסיט את המחשבה הצידה, ולחזור לרגע ההווה – לכלום הריק.

אני ממליצה לעשות מדיטציה בכל יום, ללא קשר לתנועה האיטית המודעת – שחשובה גם היא. אני באופן אישי משלבת את שתי הטכניקות: מדיטציה בכל בוקר ובכל לילה לפני השינה, ותנועה איטית מודעת מס' פעמים במהלך היום.

רקדנית בלט. תנועה איטית מודעת מאפשרת לנו לעצב את גורלנו

מהי תנועה איטית מודעת?

תנועה איטית מודעת היא תרגול מדיטציוני תוך כדי תנועה.

  • ניתן לתרגלה תוך תנועה ללא מטרה. למשל – ריקוד או תנועה כללית במרחב. כתיבה איטית במיוחד. שתיית תה איטית במיוחד. וכדומה.
  • ניתן לתרגלה בעת ביצוע פעולה יומיומית (מטלה) שהיא אוטומטית עבור הגוף. כלומר, הגוף כבר יודע לבצע את המטלה בעל פה. למשל: צחצוח שיניים או הכנסת כלים למדיח. המוח מפעיל תבנית קוגניטיבית-התנהגותית אוטומטית שאין צורך להרהר בה על מנת לבצעה. תכנית פעולה אוטומטית.

מטרתנו: עצירת תכניות הפעולה האוטומטיות.

מטרתנו הינה לשהות ברגע ההווה, במצב קוגניטיבי מיטבי של מטא-קוגניציה.

מה מתרחש כאשר מופעלת בנו 'תכנית פעולה אוטומטית', ובנוסף אנו גם זזים מהר?

במקרים רבים, המוח מתחיל ביצירת מחשבות טורדניות החוזרות על עצמן ב"לופ". המחשבות אינן קשורות למטלה עצמה, כמובן. כאשר אנו מבצעים מטלה אוטומטית, לעתים קרובות אנו זזים באופן מהיר. הרי "אין לנו זמן". וגופנו כבר יודע איך שוטפים סיר. אז אנו עושים זאת מהר מהר, כי יש לנו מטלות רבות נוספות.

כאשר אנו זזים מהר בעוד גופנו מפעיל תבנית אוטומטית, תודעת הגוף נמצאת בשליטה (תת המודע) – גם על המחשבות ועל הרגשות שלנו.

על מנת לעצור את האוטומציה של תת המודע, עלינו להשתלט בחזרה על הגה הספינה. זאת נוכל לתרגל באמצעות תנועה איטית מודעת. כאשר אנו זזים באופן איטי, העולם הופך לפתע להיות פחות צפוי, זו תנועה לא מוכרת ולא שגרתית, ולכן המוח שלנו שם לב יותר לסביבתו. אנו עוצרים את האוטומציה המחשבתית ומנסים להיות מודעים לכל דבר פעוט בסביבתנו, כאילו אנו רואים אותו לראשונה.

"אני יודע, זה לא חדש לי"

המוח שלנו התרגל לפעול תחת הפילוסופיה "כן, אני כבר יודע", ולכן הוא מביט בכל דבר מתוך ידיעה ולא מתוך חוסר ידיעה. "כיסא? כן, אני יודע מה זה כיסא. לא מעניין. הלאה! תמונה על הקיר? היא לא חדשה, אני כבר מכיר. נקסט! הבחור שאיתי בעבודה? כן, גם אותו אני מכיר. הוא כך וכך וכך, והוא גם בטח לעולם לא ישתנה. הוא צפוי. הכל צפוי. גם אני צפוי", אומר לעצמו מוחנו, ומבקש לפרש את המציאות על פי קביעותיו בעבר. באמצעות השוואה לדברים שהוא 'כבר יודע'.

כאשר המוח מביט על המציאות כאילו הוא כבר מכיר אותה, הוא לא מתעכב על הדברים המוכרים לו. הוא מזהה אותם כשייכים לתבנית קיימת, מתייק במהירות וממשיך הלאה. אין זה משנה אם מדובר בכיסא אדום או בבן/בת הזוג. דעותינו נקבעו בנושאם: הכיסא אדום, בן/בת הזוג רגזן/ית. כאשר אנחנו 'על אוטומט', המוח מבצע פעולות ומייצר פרשנות לכל סיטואציה על פי הנחיות מסודרות. כדי לראות את המציאות באופן שונה, עלינו לשנות את ההנחיות. וזאת ניתן לבצע באמצעות שינוי דפוסי התנהגותנו.

על מנת לשנות את דפוסי ההתנהגות שלנו, עלינו ללמד את מוחנו להתנהג באופן הפוך – כאילו הוא לא מכיר את העולם שסביבו. עלינו ללמדו לחוות חוויות חדשות, שאינן צפויות.

איך חווים חוויות חדשות?

הופכים לנפש חוקרת אשר מתעניינת בכל דבר. מתעכבת. נעה באיטיות במרחב ובוחנת את הדברים מקרוב. וזו המטרה שלנו בתנועה האיטית המודעת.

תרגול קוגניטיבי-התנהגותי של תנועה איטית מודעת

יש לבצע את האימון הבא 3 פעמים ביום, למשך 15 דקות לפחות.

תנועה איטית מודעת - טכניקה קוגניטיבית התנהגותית לחזרה לרגע הזה - רגע ההווה
השלווה נמצאת בפרטים הקטנים, מקופלת בתוך הרגע הזה – רגע ההווה.

בחרו פעולה פיזיולוגית פשוטה, אחת או יותר, שממילא אתם מבצעים באופן יומיומי, ובצורה "אוטומטית".

פעולות לדוגמה: צחצוח שיניים, אכילה, השקיית עציצים, סידור הארון, שטיפת כלים / הכנסת מדיח, החלפת מצעים, הכנסת מכונת כביסה, שטיפת רצפה, מקלחת / אמבטיה, סירוק השיער, וכדומה.

בצעו את הפעולה בצורה איטית במיוחד, ולמשך מינימום 15 דקות. מומלץ הרבה יותר, על בסיס "כמה שיותר, יותר טוב".

מה זה "בצורה איטית במיוחד"?
ביחס לעצמכם. עבור כל אחד מאתנו, צמד המילים 'מהירות איטית' אומר משהו אחר – הכל בהתאם לקצב מהירותנו הרגילה. בתרגול, נועו באופן איטי יותר ממהירותכם הרגילה. נועו באופן שיגרום לכם להרגיש חוסר נוחות. חוסר הנוחות הזה מעיד על כך שגופכם לא נמצא "על אוטומט". "לנוע לאט" נשמע פשוט, אך למעשה עניין זה אינו קל לביצוע לאורך זמן. קל מאוד להתייאש ולעזוב את התרגול באמצע. אולם חשוב להיות נחושים ולהמשיך לתרגל. עם הזמן, אתם תשימו לב כי הקצב שלכם הולך ומאט באופן כללי. והתוצאות לא תאחרנה להגיע.

התוצאות הן רוגע וחדות מחשבתית.

תנועה איטית מודעת מאפשרת לגופנו להירגע. ולכן הדופק שלנו יורד, לחץ הדם שלנו מתאזן, אנחנו מייצרים פחות הורמוני דחק ואנו מסגלים הרגל של ריכוז והתמקדות. תרגול יומי מוביל תוך כחודשיים-שלושה לשיפור ברור ביכולות הקוגניטיביות, קשב, זיכרון, פתרון בעיות, סבלנות ועוד.

טכניקה מצויינת המומלצת בחום!

בריאות והצלחה,
מיכל.

מיכל הררי

אימון קוגניטיבי-התנהגותי (CBC, NLP) בגישה רוחנית.

טיפול וליווי תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית.
צרו איתי קשר / קראו אודותיי

זקוקים לליווי ולהדרכה במסע שלכם? השאירו לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    רוצה לקבל עדכון כאשר אני מעלה פוסט חדש? הירשם/י לעדכוני הבלוג:

    * שדה חובה
    זן בודהיזם (ZEN) מדיטציה בהליכה קליפת המוח הקדם מצחית הדורסו-לטרלית

    מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

    היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
    אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

    כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
    בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

    מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
    צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

    « פוסט קודם
    פוסט הבא »

    2 תגובות

    1. ציון גנון הגב אוגוסט 22, 2023 בשעה 14:33

      כתבת מקסים!
      כמה אנחנו צריכים את זה כל יום במיוחד בעידן הטכנולוגי שמפוצץ את הראש בג'אנק.

      • מיכל הררי הגב אוקטובר 30, 2023 בשעה 19:14

        תודה רבה ציון 🙂

    השארת תגובה

    ביטול

    בחנות שלנו כרגע:
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      Rated 5.00 out of 5
      108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
    • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      Rated 5.00 out of 5
      36.00 ₪
    • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
      Rated 5.00 out of 5
      1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
    • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
    • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
    איך מרפאים גוף ונפש?

    אימון קוגניטיבי התנהגותי

    הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

    את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

    החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
    אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


      אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

      אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

      המדריך לצופה המתאורר

      DNA

      מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

      על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

      עיינו במדריך לצופה המתאורר >

      מנטרות

      עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

      הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

      מנטרות להתפתחות וצמיחה >
      טכניקות ותרגולים נוספים
      • תנועה איטית מודעת >
      • מטא קוגניציה >
      • טכניקות ותרגולים נוספים >
      שווה ציטוט

      אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

      • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
        ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
      • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
        ~ אפיקטטוס
      נכתב לאחרונה
      גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD
      בעיות זיכרון

      גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD

      מה גילו בקיימברידג' על הדרך בה אנו חושבים? במוחו של ילד צעיר מתרחשת פעילות עצבית עשירה, צבעונית ונמרצת. מאות מיליארדי

      מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?
      אימון מוחי

      מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?

      הורים רבים שואלים: האם ADHD "עובר" עם הגיל? האם הילד שלי יתבגר ויתייצב, ירגיש מווסת? או שה-ADHD יישאר איתו לכל

      תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים
      אימון מוחי

      תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים

      למה אנחנו כמעט תמיד מפספסים? תת־האבחון של בנות, נערות ונשים עם ADHD, הפרעת קשב וריכוז, הוא תופעה מוכרת ורחבת היקף,

      רגע של נחת

      "Don't Be Scared, It's All A Show"

      הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

      https://youtu.be/fcPWU59Luoc
      ביקורת עצמית

      חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

      תניית פטור

      אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

      מוצרים
      • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
        Rated 5.00 out of 5
        108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
      • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
        Rated 5.00 out of 5
        36.00 ₪
      • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
        Rated 5.00 out of 5
        1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
      • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
      • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
      אודות

      מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

      יצירת קשר

      בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

      כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
      אימון קוגניטיבי התנהגותי / התפתחות אישית, התפתחות תודעתית / מאסטר NLP, דמיון מודרך / אימון nlp בפרדס חנה כרכור
      גלילה לראש העמוד
      דילוג לתוכן
      פתח סרגל נגישות כלי נגישות

      כלי נגישות

      • הגדל טקסטהגדל טקסט
      • הקטן טקסטהקטן טקסט
      • גווני אפורגווני אפור
      • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
      • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
      • רקע בהיררקע בהיר
      • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
      • פונט קריאפונט קריא
      • איפוס איפוס