מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » קרל גוסטב יונג

קרל גוסטב יונג

קרל גוסטב יונג:

  • הלא מודע הקולקטיבי >
  • תהליך האינדיבידואציה >
  • ארכיטיפים >
  • אנימה ואנימוס >
  • מבחן האסוציאציות >
  • הילד הפנימי על פי יונג, והדרך להחלמה >

קרל גוסטב יונג, 1935 לערך

קרל גוסטב יונג: חייו, עבודתו והתיאוריות המרכזיות שלו

קרל גוסטב יונג (1875-1961) היה פסיכיאטר ופסיכואנליטיקאי שוויצרי, ואחד מהאבות המייסדים של הפסיכולוגיה האנליטית. עבודתו של יונג מתאפיינת בחקר הנפש האנושית, עם דגש מיוחד על הלא-מודע, הארכיטיפים ותהליך האינדיבידואציה. על חייו המוקדמים של יונג, תחילת לימודיו, יחסיו עם זיגמונד פרויד, תחילת הקריירה שלו, ועיקרי התיאוריות שלו.

חייו המוקדמים

ילדות ונעורים

קרל גוסטב יונג נולד ב-26 ביולי 1875 בכפר קסוויל שבשוויץ. הוא היה בנם של פאול אכיליוס יונג, כומר רפורמי, ואמילי פרייזוורק יונג. יונג היה הילד היחיד במשפחתו ששרד את הילדות, והוא גדל בסביבה משפחתית שהייתה מסובכת ומלאת מתחים. אביו היה אדם דתי, אך יחסיו עם יונג הצעיר היו מתוחים, בעיקר בשל התשוקות והשאיפות השונות שלהם. אמו הייתה דמות מורכבת, ולעיתים קרובות סבלה מבעיות נפשיות, דבר שהשפיע רבות על יונג הצעיר.

השפעות מוקדמות

הילדות המורכבת של יונג השפיעה עליו עמוקות והביאה אותו להסתגרות ולחשיבה מעמיקה על עצמו ועל עולמו הפנימי. הוא גילה עניין רב במיתוסים, בפולקלור ובדתות שונות, שהיוו בסיס לעבודתו המאוחרת. יונג היה תלמיד מצטיין ומבריק, אך גם מופנם ומבודד חברתית, דבר שהוביל אותו לחקור את עולמו הפנימי.

תחילת לימודיו

לימודי רפואה ופסיכיאטריה

יונג החל את לימודיו האקדמיים באוניברסיטת בזל, שם למד רפואה. לאחר סיום לימודיו ב-1900, הוא החל לעבוד בבית החולים הפסיכיאטרי בורגהולצלי שבציריך, שם הוא פגש את הפסיכיאטר הידוע אז, אויגן בלוילר. בבית החולים, יונג פיתח עניין רב בתחום הפסיכיאטריה והתחיל לבצע מחקרים בתחום, במיוחד בתחום הפסיכוזות והסכיזופרניה.

מחקריו המוקדמים

אחד המחקרים המוקדמים והחשובים ביותר של יונג היה בתחום האסוציאציות המילוליות. הוא פיתח את מבחן האסוציאציות, בו נבדקים התבקשו להגיב למילים מסוימות במילה הראשונה שעולה בדעתם. יונג גילה דפוסים מעניינים בתגובות הנבדקים, שהובילו אותו להבנה מעמיקה יותר של הלא-מודע ושל התהליכים הנפשיים.

יחסיו עם זיגמונד פרויד

תחילת היחסים

ב-1907, יונג שלח את מחקריו לפרויד, שהיה אז אחד הפסיכואנליטיקאים הידועים ביותר בעולם. פרויד התרשם מאוד מעבודתו של יונג, והשניים נפגשו במהרה. הפגישה הראשונה ביניהם, שהייתה בת 13 שעות, הפכה לתחילתה של ידידות קרובה ושיתוף פעולה מקצועי. פרויד ראה ביונג את יורשו האפשרי והתייחס אליו כאל בן טיפוחיו.

שיתוף הפעולה והקרע

שיתוף הפעולה בין יונג לפרויד נמשך מספר שנים, ובמהלכו יונג התעמק בתיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד והוסיף לה תובנות משלו. עם זאת, בהדרגה החלו לצוץ חילוקי דעות בין השניים. יונג לא הסכים עם ההדגש הכבד שפרויד שם על המיניות בתיאוריה שלו, וטען שהנפש האנושית מורכבת יותר ושיש לה מרכיבים רוחניים ודתיים חשובים. הקרע ביניהם הגיע לשיא ב-1913, כאשר יונג פרסם את ספרו "הפסיכולוגיה של הלא מודע", בו הביע את רעיונותיו החדשים וביקר את התיאוריה של פרויד. בעקבות זאת, הקשר ביניהם נותק באופן סופי.

תחילת הקריירה העצמאית

פיתוח התיאוריות האישיות

לאחר הפרידה מפרויד, יונג החל לפתח את התיאוריות האישיות שלו בצורה מעמיקה יותר. הוא הקדיש זמן רב לחקר הלא-מודע ולפיתוח מושג הארכיטיפים והלא-מודע הקולקטיבי. יונג פיתח גם את מושג האינדיבידואציה, המתאר את התהליך בו האדם משיג שלמות והבנה עצמית באמצעות שילוב של תכנים מודעים ולא-מודעים.

מסעות וחוויות רוחניות

יונג היה אדם סקרן ונוסע בלתי נלאה. הוא ערך מסעות ברחבי העולם, ביקר בתרבויות שונות וחקר את המיתוסים והדתות המקומיות. מסעות אלו השפיעו רבות על עבודתו והביאו לו תובנות חדשות על טבע האדם והנפש האנושית. במהלך מסעותיו, יונג התנסה גם בחוויות רוחניות עמוקות שהשפיעו על פיתוח תיאוריותיו הרוחניות והדתיות.

עיקרי התיאוריות של יונג

הלא-מודע הקולקטיבי
הלא-מודע הקולקטיבי הוא מושג מרכזי בתיאוריות של יונג. הוא מתאר את השכבה העמוקה של הנפש האנושית, המכילה תכנים ותבניות המשותפים לכל בני האדם. תכנים אלו אינם תלויים בחוויות האישיות של הפרט, אלא נובעים ממקור משותף לכל המין האנושי.

הארכיטיפים
בתוך הלא-מודע הקולקטיבי מצויים הארכיטיפים – תבניות ראשוניות של מחשבה, רגש והתנהגות. הארכיטיפים הם דימויים אוניברסליים המופיעים במיתוסים, אגדות, חלומות ויצירות אמנות. הם משפיעים על הדרך שבה אנו תופסים את העולם ומגיבים אליו.

אינדיבידואציה
הגדרת האינדיבידואציה – אינדיבידואציה היא התהליך בו האדם משיג שלמות והבנה עצמית באמצעות שילוב של תכנים מודעים ולא-מודעים. זהו תהליך של התפתחות אישית, בו האדם משלב את כל ההיבטים של אישיותו ומגשים את הפוטנציאל המלא שלו.
שלבי האינדיבידואציה – תהליך האינדיבידואציה כולל מספר שלבים, בהם האדם מכיר ומשלב את הצל (ההיבטים המודחקים של האישיות), האנימה/אנימוס (ההיבטים הנשיים/גבריים בנפש), והעצמי (השאיפה לשלמות והגשמה עצמית). תהליך זה הוא מסע חיים מתמשך, הדורש מודעות והתבוננות עצמית מתמדת.

האישיות המורכבת

מבנה האישיות

יונג פיתח תיאוריה מורכבת של האישיות, הכוללת את המודע, הלא-מודע האישי והלא-מודע הקולקטיבי. האישיות מורכבת ממספר רכיבים, בהם העצמי, האגו, הצל, האנימה/אנימוס, והפרסונה (הדימוי החיצוני שהאדם מציג לעולם).

דינמיקה פנימית

יונג התעניין במיוחד בדינמיקה הפנימית של האישיות וביחסים בין הרכיבים השונים שלה. הוא חקר את התהליכים הפסיכולוגיים המתרחשים בנפש האנושית, כולל התמודדות עם קונפליקטים פנימיים ושילוב תכנים לא-מודעים בתודעה המודעת.

השפעתו של יונג על הפסיכולוגיה והתרבות

השפעה על הפסיכולוגיה

פסיכותרפיה אנליטית

יונג פיתח את הפסיכותרפיה האנליטית, גישה טיפולית המתמקדת בחקר הלא-מודע ובשילוב תכנים לא-מודעים בתודעה המודעת. גישה זו כוללת כלים כמו פרשנות חלומות, דמיון מודרך ותרפיה באמנות.

השפעה על תחומי פסיכולוגיה אחרים

עבודתו של יונג השפיעה רבות על תחומים נוספים בפסיכולוגיה, כולל פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה רוחנית ופסיכולוגיה בין-תרבותית. תיאוריותיו משמשות גם במחקרים על התפתחות האישיות, תהליכים יצירתיים והבנת הקשרים בין הפרט לחברה.

השפעה על התרבות

אמנות וספרות

הארכיטיפים של יונג השפיעו רבות על האמנות והספרות המודרנית. סופרים, אמנים ובמאים רבים השתמשו ברעיונותיו של יונג ביצירותיהם, והארכיטיפים מופיעים ביצירות אמנות מגוונות, מספרות ועד קולנוע.

מיתולוגיה ודת

יונג תרם רבות להבנה של המיתולוגיה והדת. עבודתו חקרה את המיתוסים והסמלים הדתיים בתרבויות שונות, והביאה להבנה מעמיקה יותר של התפקיד שהם ממלאים בנפש האנושית ובחברה.

בחנות שלנו כרגע:
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    Rated 5.00 out of 5
    108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
  • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    Rated 5.00 out of 5
    36.00 ₪
  • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
    Rated 5.00 out of 5
    1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
  • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
  • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD
    בעיות זיכרון

    גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD

    מה גילו בקיימברידג' על הדרך בה אנו חושבים? במוחו של ילד צעיר מתרחשת פעילות עצבית עשירה, צבעונית ונמרצת. מאות מיליארדי

    מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?
    אימון מוחי

    מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?

    הורים רבים שואלים: האם ADHD "עובר" עם הגיל? האם הילד שלי יתבגר ויתייצב, ירגיש מווסת? או שה-ADHD יישאר איתו לכל

    תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים
    אימון מוחי

    תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים

    למה אנחנו כמעט תמיד מפספסים? תת־האבחון של בנות, נערות ונשים עם ADHD, הפרעת קשב וריכוז, הוא תופעה מוכרת ורחבת היקף,

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      Rated 5.00 out of 5
      108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
    • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      Rated 5.00 out of 5
      36.00 ₪
    • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
      Rated 5.00 out of 5
      1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
    • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
    • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי / התפתחות אישית, התפתחות תודעתית / מאסטר NLP, דמיון מודרך / אימון nlp בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס