אימון קוגניטיבי-התנהגותי בגישה רוחנית
ראייתי הטיפולית מונחית על ידי 3 גישות עיקריות:
1. גישת התודעה המאוחדת
לימודיי הביאו אותי לכדי אמונה שהיקום הוא תודעה מאוחדת אחת גדולה, אשר חווה את עצמה באמצעים מופלאים וחסרי גבולות. יש הקוראים לתודעה הזו בשם "אלוהים". אך אין הכוונה לאלוהים הזועם והמעניש הזכור לנו משיעורי התנ"ך – מדובר באלוהים מלא באהבה ללא תנאי ובחמלה, אשר שולח החוצה ממנו אינספור העתקים של עצמו. ההעתקים "מטיילים" במרחב-זמן תוך יצירתו, וחוזרים לספר למקור על חוויותיהם. וכך, המקור לומד את עצמו דרך חוויות עצמיות אלו.
אני האור וגם הצל; את כל חלקיי עליי לקבל
על מנת להבין, באמצעות ליבי,
כי אני היקום
והיקום – הוא אני.
לפי אמונתי, היקום ההולוגרפי בו אנו חיים הוא מעין אוניברסיטה ללמידת שיעורי אמת ואהבה. אם נשמור על נקודת מבט זו כאשר אנו מפרשים אירועים במציאות הגשמית, נצליח להפחית את סבלנו העצמי ואת סבלם של האחרים ולהגביר את כוחם של האור והאהבה.
2. גישת "כולם הם ילדיי"
כמטפלים רבים אחרים, גם אני מאמינה בגישת "הילד הפנימי": בתוך כל אחד ואחת מאתנו ישנו ילד או ילדה פגועים אשר זקוקים לחוויה הורית מתקנת. הלא מודע שלנו הוא כילד אשר זוכר כל חוויה מיום היוולדו של הגוף במרחב הגשמי. כל זיכרון, בין אם חיובי או שלילי, השאיר בלא מודע שלנו חותם – אמונה עצמית חיובית או שלילית. בנוסף למידע על החוויות הפרטיות שלנו, הגנים שלנו מכילים מידע רב אשר כולל גם מידע רגשי, חוויות ואמונות שאגרנו מגלגולים קודמים, מדנ"א אשר קיבלנו בתורשה מהורינו, סבינו וסבתותינו, ואף מן האדם הקדמון.
על מנת להירפא רגשית, הילד הפנימי שלנו זקוק לתיווך מחדש של החוויות השליליות. הוא זקוק להורה מיטיב אשר יביע כלפיו הבנה, יאפשר הכלה, שיקוף חיובי ומחזק, ניחומים ואהבה.
הגוף שלנו הוא קולו של הלא מודע, הוא הביטוי הפיזי. הגוף מביע את אמונותינו הלא מודעות באופן פיזיולוגי, באמצעות בעיות גופניות או רגשיות (רגשות הן מולקולות – חומר פיזי בגופנו) ועלינו לשכנעו שהכל בסדר – אין צורך לפחד. אין צורך לשנוא. אנחנו לא לבד. אנחנו בסדר. אנחנו תוצר טבעי לגמרי של נסיבות חיינו. כדי להחלים רגשית ופיזית, עלינו לשכנע את הגוף שלנו שהוא אהוב ובטוח. עלינו להתנהג אל הגוף שלנו באותו האופן בו אנחנו מתנהגים לילדים. הגוף הוא כמו הילד שלנו, שזקוק לנו כהורים מיטיבים ומסורים.
בכל אדם ישנו 'הילד הפנימי' שזקוק לניחומים ולהרגעה. נראה לא רק את העצמי שלנו כילד/ה פגוע/ה, אלא גם את העצמי של האחרים. נוסיף התמקדות חיצונית המאפשרת לנו לחוות את תפקיד ההורה המכיל מול כל אדם – לא רק אני היא הילדה שלי, אלא, כולם הם ילדיי.
אם נביט באדם האחר ונראה את הילד הפנימי שבו, נוכל להבין טוב יותר את המניעים הנסתרים להתנהגותו. המניעים שהופכים אותו לאנושי יותר בעינינו, לראוי יותר לחמלה. אם נביט על כל סובבינו כמו היו הילדים שלנו אז אנו נגיב להתנהגותם – איומה ככל שתהיה – בחמלה ואף באהבה. כפי שהיינו מגיבים לילד או לילדה האהובים שלנו, שעשו טעות. וברצוננו ללמד אותם איך צריך להתנהג.
לפי גישת "כולם הם ילדיי", אנחנו ההורים המיטיבים של כל ילד פנימי בו אנו פוגשים, בכל אדם ואדם.
באמצעות אימוץ גישה זו אנחנו מתפתחים לאיטנו לכדי ישות טיפולית חומלת אשר מתמקדת במצוקתו של האחר במקום במצוקתה שלה. ועל כן הרגשות השליליים הנובעים מתוך התמקדות במצוקתנו שלנו – פוחתים עד כי מתפוגגים לחלוטין. אין זה אומר שאנחנו מסלקים את הרגש שלנו ולא נותנים לו מקום. חשוב לראות את הרגשות שלנו, להביט בהם, לאפשר להם להתבטא, לתת להם מקום. אך חשוב גם לא לאפשר להם לשלוט בנו ולנווט את הספינה. עלינו להרגיש כל רגש – אך לא לחיות מנעד רגשות מצומצם. להרגיש עצב – אך לא להפוך להיות עצב. להרגיש כעס, אך לא לחיות ביקום של הכעס. תמיד לחזור למקום המאוזן שלנו, שם הרגשות שלנו מווסתים, אנחנו במודעות, עם מיקוד שליטה חיצוני גבוה.
דיכאון וחרדה, למשל, נובעים אצל האדם כתוצאה מהתמקדות בסבלו הפרטי.
ולעתים קרובות, כאשר אנו נמצאים במצב תודעתי מסוג זה, אנו לא נצליח להבחין במניעים האמתיים להתנהגותם של אחרים. אנו נראה את המניעים שלהם כקשורים להתנהגותנו שלנו בדרך כלשהי, כי נהיה ממוקדים מאוד בעצמנו.
לדוגמה: "היא מזלזלת בי כי אני ראויה לזלזול". זו אמונה מבוססת הנחה שהתנהגותו של אדם אחר קשורה אליי. הוא מתנהג כך בגללי. רוב האנשים נוטים לחשוב כך, לקחת אחריות על התנהגותו של האחר. אנחנו שוכחים שכל אחד מאתנו צמח על מצע גידול אחר… התגובות שלנו מבוססות על כל אשר למדנו במהלך חיינו, והן גם ברובן אוטומטיות. הן לא קשורות למישהו חיצוני, הן קשורות רק אלינו, ולאיך שאנחנו מפרשים את הסיטואציה.
אם האוטומט שלנו העלה את המחשבה: "היא מזלזלת בי כי אני ראויה לזלזול", נוכל לשנות את המחשבה שלנו באופן יזום ולהעלות בדעתנו את הרעיון – "היא מזלזלת בי כי זו התגובתיות שלה למה שאמרתי או עשיתי. התגובה שלה לא קובעת את המציאות הכללית, אלא רק מעידה על המציאות הפרטית שלה." כל אחד מאתנו מוציא החוצה את עולמו הפרטי. אנחנו מוציאים החוצה רק את מה שיש לנו כבר בפנים. אם הוצאנו החוצה זלזול, זה בגלל שיש בתוכנו זלזול. קודם כל, כלפי עצמנו. איפה אני מזלזל/ת בעצמי? או לא מעריכה את עצמי? ואיפה אני מרגיש/ה שאחרים מזלזלים בי? ומה אני ודאי מאמינה על עצמי, שמייצר בי את התחושה הזו? כל דבר שיש ברצוננו לומר לאדם אחר, ראוי שיתבצע באופן מכבד ומנומס. לא נוכל להאשים את האדם אליו מופנה הזלזול, כיוון שהרי ניתן לומר את הדברים גם מבלי לזלזל. תקשורת שאיננה מכבדת מעידה על אופיו של אומר הדברים (אשר גם הוא ראוי לחמלה ולאהבה) ולא על אופיו של מקבלם. תמיד יש באפשרותנו לבחור את תגובתנו למתרחש סביבנו, יהיה מאתגר אשר יהיה. כפי שנהג לומר ויקטור פראנקל – זוהי חירותנו האחרונה.
3. גישת "עולם המראות"
קראתי לגישה מנחה זו בשם "עולם המראות", על שם המונח שהטביע ד"ר ריצ'ארד גרבר בספרו הנפלא "רפואת תדרים". מארג הזמן-מרחב שלנו איננו מהווה ייצוג אמיתי של המציאות, אלא הוא רק מדמה את המציאות. מה שאנחנו רואים, מחוצה למערבולת האור הפנימית שהיא אנחנו, הוא השתקפויות של העצמי שלנו, של האישיות שלנו. אנו צופים באחר ורואים את עצמנו, מזווית מסויימת של האישיות שלנו. אנו רואים השתקפות של משהו שקיים בתוכנו. דרך ההשתקפות אנו מפרשים את המציאות שלנו. לעולם לא נראה מציאות אמתית, אלא רק את המציאות שמשתקפת דרכנו.
וכל אנרגיה אשר מהדהדת בתוכנו, כל מחשבה, כל רגש וכל אמונה, כל אשר מתקיים כמהות שלנו ברגע ההווה –
אנו נצפה בו מתגשם מולנו במציאות, כהשתקפות בבואתנו במראה.
'עולם המראות' הוא מעין סימולטור של מציאות מדומה שאנחנו חווים כממשית מאוד.
הסימולטור נוצר עקב מוגבלותו של מנגנון החושים בגוף האדם. החושים שלנו בגוף – ראייה, שמיעה, ריח, טעם, מגע – הם מוגבלים באופן מכוון. החושים שלנו לא קולטים את כל המידע שיש בסביבה. למעשה, רחוק מאוד משם. אנחנו רואים פחות מ-1% מהיקום – באופן מכוון. אנחנו שומעים פחות מ-1% מהיקום – באופן מכוון.
העלו זאת רגע בדעתכם, תנו למחשבה הזו מקום: אנחנו קולטים רק 1% מהיקום. מה זה 1%? הרי אנחנו כעיוורים וחירשים. הכלי בו אנו עושים שימוש – הגוף שלנו – הוא בעל תפישת מציאות מאוד מצומצמת.
לעולם המראות שלנו, הסימולטור, אנחנו נוהגים לקרוא בשם "המטריקס"; המאיה, האשליה הגדולה. ולמה "עולם המראות"? למה דווקא מראה? בגלל שהיקום הוא השתקפות של העצמי. כל מה שאני מהדהד החוצה נפגש במידע אחר וחוזר אליי כמו בומרנג; באופן ממשי, חומרי.
ואת מה אנחנו מהדהדים החוצה? את מה שאנחנו, באותו רגע ההווה.
האנרגיה שהיא אנחנו משדרת החוצה את עצמה בתדירויות שלעתים הן די קבועות, ולעתים משתנות. כל המחשבות שלי, האמונות שלי והרגשות שלי הם פיסות מידע המהדהדות את עצמן ומייצרות את התדר הדומיננטי שלי. האם אני מהדהדת בתדר גבוה או נמוך? התדר הדומיננטי שלי קובע מה תהיינה החוויות האפשריות עבורי בעתיד. על כן חשוב לשים את הדגש על שינוי המחשבה והרגש, כמחוללי התדר הדומיננטי שלי אשר קובע את עתידי.
מה נלמד במפגשי האימון?
במהלך המפגשים אתם תספרו לי את קורות חייכם ואת כל אשר מתסכל אתכם, ואני אציע לכם דרכים נוספות בהן תוכלו לפרש את הסיטואציות. נביט במחשבות טורדניות, נדבר על חרדה ועל מתח, על תסכול, כעס וזעם, דכדוך, זלזול, חוסר שליטה עצמית, דיבור עצמי שלילי ועוד. אני אשאל אתכם שאלות מנחות, ואתם תגלו את התשובות ההרמוניות ביותר עבורכם, בתוככם.
נלמד למה פיתחתם דפוסי מחשבה, רגש והתנהגות מסוימים. נביא היכן הדפוסים שולטים בכם, ומה אתם יכולים לומר לעצמכם כאשר אתם מקבלים רגעים של תשומת לב לכך. תתרגלו פיתוח מודעות והתמקדות יזומה. אלמד אתכם כיצד אתם יכולים לשנות את הפירוש שאתם נותנים למציאות באירועים שונים בהם אתם נתקלים ובסיטואציות שחוזרות על עצמן בחייכם. נטמיע את חשיבותה של האחריות האישית. נחקור מה מייצר אצלכם תחושה של משמעות וממשות, ונהדק את הקשר שלכם לעצמכם וליקום.
התהליך כולל, באופן טבעי, גם העברת מידע על האופן בו פועל היקום ההולוגרפי המופלא בו אנו חיים – על מציאות מעוותת באופן מכוון, גוף שמייצר את מימד הזמן, צלילים ותדרים מרפאים, הילינג, דמיון מודרך ועוד. אלמד אתכם את תפישת המציאות אשר למדתי לאורך 20 השנים האחרונות. תפישת מציאות אשר עזרה לי ולמטופליי לשנות את חיינו לטובה באופן מופלא, לחוש סיפוק ושמחה, קבלה ואהבה.
תפישת המציאות הזו מייצרת באדם תחושה של שליטה בחייו.
בעקבות תחושת השליטה שהתפתחה, תתחזק בכם תחושת הערך העצמי והביטחון. תשתנה התנהלותכם במערכת היחסים שלכם עם עצמכם ועם האחרים, ותגלו בעצמכם את יכולותיכם האמתיות. תגלו את ה"אני" האמיץ שלכם, שרוצה לחוות את העולם באמת, כמו ילד/ה, מההתחלה – וברגע ההווה. ועם המון אהבה לעצמי ולזולת.
במפגשים נחקור את המניעים להתנהגותנו, נבין איך לעצור תהליכי מחשבות, רגשות ודפוסי התנהגות אוטומטיים שליליים וכיצד לשחררם, נלמד לתכנת מחדש את המידע אליו מוחנו מקודד.
מה את/ה רוצה לשנות בעצמך?
נחקור את הרגלי החשיבה, הרגלי הרגשות והרגלי ההתנהגות. כל ההרגלים הללו הם דפוסים אוטומטיים, מעין 'תוכנות' של מחשב אשר מופעלות כתוצאה מטריגרים חיצוניים. ננתח את ה'תוכנות', נבחין בטריגרים ונייצר תהליך של שינוי.
"תכנית הפעולה" שלנו תשתנה במהלך הזמן, עם השינויים שחלים בך בעקבות האימון. השינויים בתפישת המציאות שלך יאפשרו לך לייצר מחשבות חדשות, לחוש רגשות חדשים ולפתח אמונות חדשות ולכן – גם המטרות שלך תשתננה בהתאם.
אימון קוגניטיבי-התנהגותי אינטגרטיבי
אני עובדת באמצעות שיטת אימון משולבת ותהליכית, אשר מטרתה לערער אמונות שליליות נוכחיות ובמקומן לאמץ אמונות חיוביות חדשות.
הדרך לערעור אמונות ישנות הינה צבירה של ידע ותרגול. על מנת לשנות את אמונותינו הנוכחיות, אלו אשר בעקבותיהן נוצרו אצלנו דפוסי התנהגות ומחשבה מכשילים ומגבילים, עלינו לעבור תהליך של למידה. בתהליך נלמד כיצד לערער את האמונות הישנות, ובמהלכו נאמץ עוד ועוד אמונות חדשות.
מטרתה של השיטה היא לפתח מודעות לאני האמתי ולנפץ את רעיון האשליה החומרית.
המטרה היא להעביר אתכם מסע חווייתי בעומקי תת המודע שלכם ומחוצה לו. במהלך המסע החווייתי תגלו את הווייתכם האמתית, זו אשר מסתתרת מתחת לשכבות ההגנה שבניתם סביב נפשכם במהלך חייכם. כאשר תתחברו להוויה אמתית זו, תפישתכם את העולם תשתנה לבלי היכר. תצליחו להביט על עצמכם 'מבחוץ' ולתקן את מחשבותיכם, רגשותיכם והתנהגותכם לפי רצונכם, בזמן אמת.
התפישה החדשה תאפשר לכם לפתח אמונה עצמית עמוקה ביכולותיכם, לגלות את מסוגלותכם לעמוד באומץ אל מול תלאות החיים השונות ואל מול התסכול הקיומי היום-יומי, לחוש מוטיבציה וסיפוק מההווה ולא עוד לזחול אחר מחשבות עבר, או לרדוף את חרדות העתיד.
טכניקות מופלאות לשינוי מחשבות, רגשות והתנהגות
כאשר אנו משנים לטובה את האופן בו אנו חושבים, מרגישים ומתנהגים, מוחנו מעביר לכל מיקרואורגניזם הדר בגופנו מסרים חיוביים.
כל אורגניזם בגופנו (יהיה זה תא, חיידק או וירוס) מקבל באופן תמידי מסרים מהמוח, ו"מוריד" מידע מהשדה האלקטרומגנטי שלו – הנחיות כיצד לתפקד. אם המסר שהאורגניזם מקבל הוא שלילי, כלומר, לא קוהרנטי מבחינה חשמלית, קטוע ומבולבל, האורגניזם לא יתפקד כראוי. אם המסר הוא חיובי, כלומר, קוהרנטי מבחינה חשמלית, האורגניזם יתפקד כראוי ולכן – גופנו ונפשנו יתפקדו כראוי.
יצירת תהליכים אפיגנטיים המובילים לריפוי פיזי ונפשי
ביצעתי אינטגרציה בין כמה טכניקות מצוינות, שנדמה שהיו קיימות מאז ומעולם, כאשר כל אחת מהן מעניקה את הטון שלה לטיפול. השיטה משלבת ידע מועיל מתחום הנוירולוגיה ומדעי המוח, פיזיקה קוונטית, הילינג, NLP, דמיון מודרך, תרפיית סאונד, פסיכולוגיה חיובית, זן בודהיזם ופילוסופיות אקזיסטנציאליות והומניסטיות נוספות (מערביות ומזרחיות), אמנות, וכן טכניקות נוספות שהוכחו מחקרית כמועילות בחיזוק רוח האדם.
הטכניקות המשולבות הללו יחד יוצרות אימון מוחי, נפשי ורוחני – טיפול הוליסטי ומקיף המעלה באדם מודעות ליכולותיו האמתיות, מחזק אותו ברבדים רבים ומאפשר לו לראות עצמו כאהוב, יצירתי, ראוי, ומסוגל לראות את הדברים החיוביים המתרחשים בחייו.
המטרה היא הסרת "המשקפיים השחורות" מעל עיניכם, על מנת שראייתכם את המציאות תהיה הוגנת ככל הניתן הן כלפי עצמכם והן כלפי האחרים.
על מנת לראות שינוי, יש להתחייב לשינוי.
כשיטות מצוינות אחרות, גם השיטה הזו עובדת היטב. עליכם "רק" להתמסר לתהליך. להתחיל בצעד הראשון – ולהמשיך בתרגולים למשך הזמן הדרוש לכם אישית לתהליך השינוי. משך הזמן שונה מאדם לאדם, אך רוב המתרגלים רואים שינוי משמעותי כבר לאחר כחודשיים-שלושה.
לעתים, האדם סובל וחש שיש בו צורך בשינוי גדול, אך נפשו עדיין לא בשלה לביצוע שינוי בפועל. כיוון שהסבל עודנו משרת אצלו מטרה כלשהי. במהלך האימון נוכל לגלות איזו מטרה הסבל שלכם משרת, להעלותה למודעות, לשים אותה מאחורינו ולעבור לשלב הבא בהתפתחותנו הנפשית והרוחנית.
אם את/ה רוצה לצאת מה'לופ', אשמח לעזור לך.
צור/י איתי קשר באמצעות הטופס הבא: