התפתחות תודעתית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • עלויות
    • מה נלמד? על השיטה
    • למי זה מתאים?
    • מהו אימון קוגניטיבי התנהגותי בשיטת NLP?
    • טכניקות נוספות
    • מקורות מידע מומלצים
    • תחומי טיפול >
      • דיכאון, חרדה ותסכול קיומי
      • ערך וביטחון עצמי
  • בלוג >
    • כל הטקסטים
    • תנועה איטית מודעת
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • עלויות
    • מה נלמד? על השיטה
    • למי זה מתאים?
    • מהו אימון קוגניטיבי התנהגותי בשיטת NLP?
    • טכניקות נוספות
    • מקורות מידע מומלצים
    • תחומי טיפול >
      • דיכאון, חרדה ותסכול קיומי
      • ערך וביטחון עצמי
  • בלוג >
    • כל הטקסטים
    • תנועה איטית מודעת
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
התפתחות תודעתית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • עלויות
    • מה נלמד? על השיטה
    • למי זה מתאים?
    • מהו אימון קוגניטיבי התנהגותי בשיטת NLP?
    • טכניקות נוספות
    • מקורות מידע מומלצים
    • תחומי טיפול >
      • דיכאון, חרדה ותסכול קיומי
      • ערך וביטחון עצמי
  • בלוג >
    • כל הטקסטים
    • תנועה איטית מודעת
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
    • עלויות
    • מה נלמד? על השיטה
    • למי זה מתאים?
    • מהו אימון קוגניטיבי התנהגותי בשיטת NLP?
    • טכניקות נוספות
    • מקורות מידע מומלצים
    • תחומי טיפול >
      • דיכאון, חרדה ותסכול קיומי
      • ערך וביטחון עצמי
  • בלוג >
    • כל הטקסטים
    • תנועה איטית מודעת
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » אוטומטיזם » מדוע אנחנו מתנהגים לא יפה לאחרים ומרחיקים אותם מאתנו?

מדוע אנחנו מתנהגים לא יפה לאחרים ומרחיקים אותם מאתנו?

מיכל הררי יוני 13, 2022 14:41 אין תגובות

האדם משחזר את עולמו באמצעות האחרים

אנחנו מרחיקים אחרים מעל פנינו ודוחים אותם באופן מכוון, כדי לשחזר את הדחייה שאנו חשים בעצמנו בתוככי ליבנו.

בחלק מאתנו קיימת תחושה שאנו לא ראויים לאהבה. סביר שהתחושה הזו השתרשה בילדותנו, עקב נסיבות חיינו הפרטיות. יתכן וחווינו דחייה כלשהי מאחד ההורים או משניהם:

  • אולי אחד ההורים היה קשוח אלינו מאוד (עקב נסיבות חייו הפרטיות) ולא ידע כיצד להביע אהבה כלפינו?
  • אולי לא קיבלנו מספיק תשומת לב מאחד ההורים, ונדמה היה לנו שאין בו אהבה גדולה אלינו?
  • אולי ההורים שלנו נפרדו בגיל צעיר והפרשנות הילדית שלנו הייתה “זה בגללי, אני לא רצוי/ה”?
  • אולי אחד ההורים העביר עלינו ביקורת באופן תמידי, אשר ייצרה בנו תחושת מועקה ואמונה שאנחנו “לא בסדר”, לא משנה מה נעשה?
  • אולי כשאח שלנו נולד הרגשנו שההורים מעניקים יותר אהבה לאח שלנו ופחות לנו?

תהיה הסיבה אשר תהיה, יתכן ועקב התנהגותם של הורינו התפתחה בנו אמונה שאנחנו “לא מספיק” עבורם; שהם לא מקבלים אותנו כפי שאנחנו. ולכן אנו נחווה תחושה של דחייה. וזו תהיה האמונה הפנימית שלנו על עצמנו – שאנו ראויים לדחייה. המוח שלנו ייצר תבניות אמונה קוגניטיביות אשר מהוות וילון של ערפל שדרכו אנו נפרש כל סיטואציה שמתרחשת סביבנו.

טריגרים

הטריגר = “אני לא רוצה לבוא איתך”

בן הזוג שלי לא מעוניין ללכת איתי לים? על אף שהסיבה לכך היא כי יש לו כאב בטן, אנו עלולים לחוש דחייה כיוון שהתחושה הזו איננה לוגית; היא לא נובעת כתוצאה מחשיבה וניתוח של המצב, אלא כתוצאה מתבנית אוטומטית שהופעלה. אנו עלולים לחשוב שהוא “מספר לנו סיפורים”, שכאב הבטן הוא תירוץ ושהוא רוצה להיות לבד, בלעדינו. זאת כיוון שהאמונה הפרטית שלנו על עצמנו היא שאנחנו לא רצויים.

הטריגר = “את לא מחליטה עליי”

הילד המתבגר שלי צועק עליי “את לא מחליטה עליי! אל תגידי לי מה לעשות! אני שונא אותך!” או דבר מה דומה? הוא מוציא עליי את התסכול שלו. הוא נמצא במצוקה רגשית. קרבתו הנפשית אליי מאפשרת לו לצעוק עליי את הדברים שהוא חש כלפי עצמו, כלפי העולם. מילותיו מלמדות כי הוא מרגיש שאין לו שליטה על עולמו, ויתכן כי הוא לא אוהב את עצמו במיוחד. יתכן ואירועים מסויימים מול חבריו התרחשו אשר גרמו לו לחשוב כך. יתכן וזו נקודת המוצא שלו כיוון שלמד זאת מאחד מהוריו (אם אחד ההורים מרגיש חוסר שליטה בעולמו שלו, או חוסר ראויות לאהבה). תחושת חוסר שליטה מעוררת חרדה גדולה. אדם שזועק את חרדתו זקוק לחמלה, לחיבוק, לעזרה. על אף זאת, כאשר אנו נמצאים במצב אוטומטי ולא מודע, וחוויית החיים שלנו היא “לא אוהבים אותי”, אז הגוף יזעק לנו כתגובה לטריגר: “הילד שלי צועק עליי כך כי לא אוהב אותי”. אנחנו נקבל את עמדתו של הילד עלינו כיוון שזו אמונתנו שלנו על עצמנו. במידה והאמונה הפנימית שלנו היא שאנחנו כן ראויים לאהבה, דבריו של הילד לא יזיזו אותנו ממקומנו היציב. אנו נבין כי הם לא מעידים עלינו דבר אלא עליו בלבד. לא נהיה ממוקדים במצוקתנו, אלא נצליח לראות את מצוקתו הרגשית.

חשוב לזכור בתהליך חקירה פנימי זה כי ההורים שלנו לימדו אותנו רק את מה שהם יודעים.

אדם לא יכול להעניק אהבה אם לא לימדו אותו כיצד להעניק אהבה. אם ההורה שלנו לא הצליח להעניק לנו אהבה עלינו לסלוח לו ולהבין כי כנראה שגם הוא לא חווה אהבה. הוא לא למד את היכולת הזו. יתכן כי הוא חווה אפילו פחות אהבה ממה שהוא מצליח להעניק. אנו צריכים להעריך את האדם על מאמציו, שכן סביר והוא עושה את המיטב שביכולתו (והמיטב שלנו משתנה מרגע לרגע). התהליך ההתפתחותי שלנו הוא בינינו לבין עצמנו. אל לנו להפנות אצבע מאשימה כלפי אדם אחר על חוסר יכולתו, כיוון שהוא לימד אותנו את כל אשר באפשרותו ללמד. למידת חמלה וסליחה מאפשרת את איחוי פצעי הילדות.

דיכאון

אם אני לא ראוי לאהבה, אני לא אוהב את עצמי

אדם אשר תת המודע שלו מחזיק באמונה כי הוא לא ראוי לאהבה אלא רק לדחייה, לא אוהב את עצמו. ולכן לא ינסה לקבל אהבה מאחרים – להפך.

אדם שחש שאינו ראוי לאהבה יבקש לקבל מהסביבה את אותן התחושות אשר הוא מרגיש כלפי עצמו, כראיה לאמונתו. כך הוא ישחזר שוב ושוב סיטואציות של דחייה, באופן מכוון, באמצעות התנהגות שמעוררת דחייה אצל האחרים.

כאשר האדם מתחיל בתהליך של התפתחות תודעתית והופך להיות מודע למעגל ‘דחייה-שחזור’, יש באפשרותו לעצור את התבנית האוטומטית הלא מודעת הזו. לאחר העצירה הוא יכול להרהר בדבר ולנסות להבין את מקורו. הוא יכול לנסות להבין את השיעור שעליו ללמוד כתוצאה מכך, ולצמוח אל עבר מצד תודעתי שיאפשר לו לפתח אהבה עצמית, קבלה עצמית, ערך עצמי גבוה יותר וביטחון.

בהקשר זה, קראו: כיצד אנו משחזרים רגשות, ומדוע רגשות הם תוכניות אוטומטיות שיש לנו עליהן מידה של שליטה >

אהבה עצמית היא תוצאה של תהליך למידה

השיעור הוא ההפך מהכוח ההרסני

אם מדובר במעגל ההרסני של דחייה, השיעור שעל האדם ללמוד הוא ההפך מדחייה: קבלה. את השיעור אנו לומדים תחילה בתוך עצמנו פנימה, ורק לאחר מכן יש בנו את המסוגלות להעביר את השיעור הלאה לאחרים. כלומר – אדם שלומד לקבל את עצמו ולסלוח לעצמו, יפתח לאחר מכן מסוגלות לקבל גם את האחרים ולסלוח גם להם.

בהצלחה והרבה בריאות,
מיכל

מיכל הררי

אימון קוגניטיבי-התנהגותי (CBC, NLP) בגישה רוחנית.

טיפול וליווי תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית.
צרו איתי קשר / קראו אודותיי

אם אתם זקוקים לליווי ולהדרכה בתהליך הפרטי שאתם עוברים, אני יכולה לעזור. השאירו לי הודעה:



    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות


    מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

    היי, מה שלומך? שמי מיכל הררי ואני מדריכה להתפתחות תודעתית. במקצועי מאמנת קוגניטיבית התנהגותית (CBC), מאסטר NLP ודמיון מודרך, מאסטר רייקי, מטפלת באמצעות רפואת תדרים ותרפיסטית סאונד. בתחביביי, חוקרת את מהות התודעה ונושאים שונים בפיזיקה קוונטית.

    אני מדריכה ומסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם. לנתק היקשרויות לגורמי סבל ולתפוש את עצמם, ואת היקום כולו, באופן לגמרי אחר.. באופן מחזק, מאתגר, יצירתי ופעיל, מלא במשמעות. התפישה החדשה מאפשרת את התפתחותם של אחריות אישית, ביטחון, ערך עצמי ואמונה עצמית.

    נוצרות באדם מוטיבציה לפעול ותקווה לעתיד. הוא מפתח חמלה ומתחיל לקבל את עצמו כפי שהוא ואת האחרים כפי שהם. הוא מבין שגורלו הינו באחריותו האישית ושהוא איננו קורבן. שלתגובותיהם של האחרים אין כל קשר אליו. מפתח אהבה כלפי עצמו וכלפי כל אשר חיצוני לו. "מקבל אומץ" ומעז לחיות את החיים במלואם.

    לא צריך להשלים עם מצב שלילי. אפשר להיפרד מחרדה ודיכאון, ערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. להבין מדוע אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו. לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם. להסיר את קליפות הבצל של האגו ולגלות את עצמנו מחדש - לפתע יהיה בנו יותר מהאופי הקסום שיש לנו כאשר אנו מרגישים טוב עם עצמנו. במקום להיות "אנחנו הכועסים", "אנחנו חסרי המוטיבציה", "אנחנו הדאגנים" וכדומה, נהפוך להיות פשוט יותר: "אנחנו".

    קראו עוד בדף אודות >

    « פוסט קודם
    פוסט הבא »

    השארת תגובה

    ביטול

    בחנות שלנו כרגע:
    • קפיצה קוונטית - מדריך לשינוי מסלול (נוויל גודארד) 189.00 ₪
    • Theta Waves Meditation מדיטציית גלי תטא / 6 הרץ בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
    • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 10 הרץ בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
    • Schumann Resonance Meditation מדיטציית תהודת שומאן / 7.83 הרץ / בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
    • Schumann Resonance Meditation מדיטציית תהודת שומאן / 7.83 הרץ 36.00 ₪
    איך מרפאים גוף ונפש?

    אימון קוגניטיבי התנהגותי

    הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

    את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

    החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
    אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:



      אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

      אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות


      המדריך לצופה המתאורר

      DNA

      מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

      על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

      עיינו במדריך לצופה המתאורר >

      מנטרות

      עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

      הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

      מנטרות להתפתחות וצמיחה >
      טכניקות ותרגולים נוספים
      • תנועה איטית מודעת >
      • מטא קוגניציה >
      • טכניקות ותרגולים נוספים >
      שווה ציטוט

      אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

      • “אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו”.
        ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
      • “בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה”.
        ~ אפיקטטוס
      נכתב לאחרונה
      מה המחיר שאתם מוכנים לשלם כדי להתעורר?
      אגו

      מה המחיר שאתם מוכנים לשלם כדי להתעורר?

      תמלול הסרטון: אז מה המחיר שאתם מוכנים לשלם כדי להתעורר לתוך ההתפתחות הרוחנית שלכם, לתוך הצמיחה האישית שלכם? מה המחיר

      “דאגה היא כמו תפילה לדברים שאנחנו לא רוצים בהם”
      אוטומטיזם

      “דאגה היא כמו תפילה לדברים שאנחנו לא רוצים בהם”

      ~ ג’ין סינסרו דאגה מאפשרת את התגשמותן של אפשרויות מציאות שאנו לא רוצים לפגוש בהן. אנו מייצרים את המציאות שלנו

      גלי האור מתנודדים להם במרחב וחוזרים כדי לספר לנו את סיפורו של היקום
      הולוגרפיה

      גלי האור מתנודדים להם במרחב וחוזרים כדי לספר לנו את סיפורו של היקום

      איך מסנכרנים את הגוף שלנו עם הטבע? האם אנחנו רואים באמצעות העיניים שלנו או באמצעות המוח? מהו המצב התודעתי האידיאלי

      רגע של נחת

      "Don't Be Scared, It's All A Show"

      הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

      https://youtu.be/fcPWU59Luoc
      ביקורת עצמית

      חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

      תניית פטור

      אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

      מוצרים
      • קפיצה קוונטית - מדריך לשינוי מסלול (נוויל גודארד) 189.00 ₪
      • Theta Waves Meditation מדיטציית גלי תטא / 6 הרץ בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
      • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 10 הרץ בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
      • Schumann Resonance Meditation מדיטציית תהודת שומאן / 7.83 הרץ / בשילוב דיג'רידו 36.00 ₪
      • Schumann Resonance Meditation מדיטציית תהודת שומאן / 7.83 הרץ 36.00 ₪
      אודות

      מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP) בגישה רוחנית. מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית. מאסטר NLP ודמיון מודרך, מאסטר רייקי, תרפיסטית סאונד ומטפלת באמצעות רפואת תדרים.

      עוד עליי >

      יצירת קשר

      בין השעות 09:00-15:00 בימים א’-ה’, אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

      כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2023.
      אימון קוגניטיבי התנהגותי / התפתחות אישית, התפתחות תודעתית / מאסטר NLP ודמיון מודרך / אימון nlp בפרדס חנה כרכור / רייקי
      גלילה לראש העמוד
      דילוג לתוכן
      פתח סרגל נגישות כלי נגישות

      כלי נגישות

      • הגדל טקסטהגדל טקסט
      • הקטן טקסטהקטן טקסט
      • גווני אפורגווני אפור
      • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
      • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
      • רקע בהיררקע בהיר
      • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
      • פונט קריאפונט קריא
      • איפוס איפוס