מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
מיכל הררי / מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
  • בית
  • חנות
    • סל הקניות שלי
    • כל המוצרים
  • סדנאות והרצאות
  • הפרעת קשב וריכוז ADHD
    • הפרעת קשב וריכוז (ADHD / ADD)
    • הדרכת הורים לילדים עם ADHD
    • מחקרים פורצי דרך – ADHD
    • מחקרים – תדירות SMR ו-ADHD
    • מדיטציית גלי SMR
    • כלים חינוכיים למורה ולהורה
    • מחסור בדופמין כבסיס הביולוגי
    • הגישה ההוליסטית להבנת ADHD
  • בלוג
  • מידע והרחבות >
    • מקורות מידע מומלצים
    • מערכת העצבים
    • תיאוריית ההיקשרות
    • טראומה
    • קרל גוסטב יונג
    • תנועה איטית מודעת
    • גלי מוח
    • טכניקות ותרגילים
    • מנטרות מחזקות
    • קצרצרים
  • אודות >
    • אודות
    • המלצות
  • יצירת קשר
  • סל קניות
ראשי » אגו » בין הרצון להיטמע לבין הרצון לבלוט

בין הרצון להיטמע לבין הרצון לבלוט

מיכל הררי ספטמבר 29, 2020 13:36 אין תגובות

עוד מילדותו המוקדמת מבקש האדם להיות בעל ייחודיות: להיות מובחן מאחרים, לבלוט מעל ההמון, לרחף מעל הגוש האחיד, ככדור האדום בין כל הכדורים הלבנים. להיות מוערך, מכובד, נערץ.

"תראו אותי!" אומרים הפעוט, הילד, המתבגר והבוגר, "תראו מה אני יכול לעשות!"

שאיפה פנימית זו לנפרדות מהאחר עומדת בניגוד לשאיפה נוספת אשר מצויה עמוק בנפש האדם – השאיפה לסימביוזה (חיים בצוותא, יחדיו). האדם מבקש להיות "חלק מ", "שייך ל", להיטמע בתוך קבוצה קטנה או גדולה כחבר שווה ערך, להיות מאוחד עם בן או בת זוג. האדם תר אחר איחודים והיטמעויות אשר יפיגו אצלו את תחושת הבדידות המעיקה, הנובעת מהיותו נפרד ומובחן. מצד אחד רוצה האדם לחיות יחד כשווה בין אחרים, ומצד שני רוצה הוא להיות חלק נפרד ובולט בקבוצה, ולהרגיש מיוחד במינו. ולמעשה, האדם אכן מיוחד במינו – לכל אדם זווית ראייה שונה וייחודית שיכולה להביא תועלת רבה לעולם בדרכה שלה.

מקורו של הרצון לסימביוזה בילדות המוקדמת

הסימביוזה "נולדת" ביחד עם התינוק/ת. בעת הולדתו, התינוק אינו מבחין כי הוא מהווה ישות נפרדת מאימו ולמעשה, בטוח הוא כי אימו והוא – אחד הם. תחושת חוסר נפרדות מוחלטת זו מתחילה להתמוסס בגיל 3 חודשים ונעלמת לאיטה בגיל חצי שנה לערך, כאשר התינוק מתחיל להבחין כי הוא זה שמפעיל את איבריו, כי צרכיו הם ייחודיים לו והינם נפרדים מצרכיה של אימו [1]. תחת תנאי התפתחות תקינה, בגיל 3 שנים, פחות או יותר, נוצרת אצל הפעוט זהות עצמית ייחודית, והוא מבחין כי הוא אדם בפני עצמו. ה"אני" שלו עתה גדול ועצום, והוא משחק ביכולותיו החדשות כאוות נפשו. לפתע הוא חש כי יש בידיו חופש, והוא בוחן את טיבו ואת גבולותיו.

הנפרדות: ולפתע יש לי חופש לבחור להיכן אני שייך

הנפרדות החדשה הזו יוצרת אצל הפעוט שמחה גדולה וסקרנות חקרנית אין קץ, וללא נפרדות זו לא יכול היה הפעוט לחקור את העולם כפי הצורך – הנפרדות הינה הכרחית. נדמה כי נפרדות זו מגיעה לשיאה בגיל ההתבגרות, עת המתבגר שואל עצמו שאלות עמוקות ובוחן מהם ערכיו, מהן דיעותיו בנושאים השונים, לאילו קבוצות הוא שייך, לאילו היה מעוניין להיות שייך ומאילו הוא סולד. כמובן שלמצע עליו גדל השפעה רבה על עיצוב זהותו האישית; ובנוסף, חוויות אישיות שעבר כילד וכמתבגר פותחות בפניו נקודות מבט חדשות המאפשרות לו לאמץ ערכים שונים מאלו של הוריו, או לחזק את הערכים הקיימים, בין אם יהיו אלו חיוביים או שליליים.

בחזרה לרצון לסימביוזה: בגרותו והתפתחותו הרוחנית של האדם

לאחר התבגרותו של האדם הרצון החזק לנפרדות פוחת, והוא מאמץ ערכים שונים, מרוככים יותר, כאשר הדגש על הערכים המשפחתיים עולה ותשומת הלב, אשר בעבר הופנתה בעיקר פנימה, מתחילה לפנות לאיטה מעט יותר החוצה בתהליך איטי של התבגרות הנפש. לרוב, בתקופה הבוגרת בחייו, האדם מקריב חלק מרצונותיו האישיים למען טיפול מסור באדם אחר אשר זקוק לו: ילד או הורה שהזדקן. עצם הטיפול באחר (אף אם ההקרבה לא נעשתה מרצון) מאפשר לאדם התפתחות רוחנית נוספת ולעתים, במהלך התלמדותו המגושמת בתפקידו החדש כמטפל, מבין הוא כי במהלך הדרך עד הלום ערכיו השתנו, החליף הוא ערכים כאלו באחרים (ועודו מחליף), ואין לו עוד רצון או צורך בנבדלות המרובה אליה השתוקק בעבר. עצם התרכזותו של האדם במשהו חיצוני לו מביאו לכדי מסקנה, כי ישנם דברים חשובים ומשמעותיים יותר ממנו עצמו. האגו של האדם עתה מתחיל לרעוב, כיוון שלא עוד האדם מתמקד ב"אני ורק אני", אלא מאכיל הוא עתה גם את "אנחנו". האדם מעניק לעצמו – אך גם לאחרים.

האגו דורש עוד ועוד: תופעת הבוגר שנותר מתבגר

במידה ולא ירעב האגו (ה-"אני") באופן מספק, וללא כוונה מודעת ימשיך האדם להאכילו תדיר אף בבגרותו, אזי יימנע ממנו הסיפוק העצמי. במקרה כזה עלול האדם לחוש חרדה ודיכאון משום שאין הוא "מממש את גורלו", וכי חייו הינם לריק. כאשר האדם מרוכז ביצירות והתנהלויות הנוגעות לו בלבד, כאלו שאין להן כל תועלת לאחר, לא ימצא את המשמעות לה הוא זקוק כדי לחוש סיפוק אמתי מחייו. יתכן וימצא במעשיו משמעות שטחית כזו או אחרת אשר תספק אותו באופן זמני, אך לאחר תקופה זמנית זו תחזור נפשו לתור אחר משמעות עמוקה יותר. במידה ולא ימצאנה, תיפול עליו עננת הערפל של התסכול הקיומי. על מנת להסיר את עננת הערפל על האדם להסיט את תשומת לבו מחוצה לו והלאה, ולהעניק תועלת לאחר.

מגיח שלב "המטפל"

"השלב הטיפולי" הינו שלב התפתחות נפש האדם הבוגר בו האדם מעניק מעמקי נשמתו לאחר, גם כאשר "לא נוח" לו לעשות זאת. לעתים פוגש האדם בנסיבות חיים קשות אשר דורשות ממנו להתפתח לכדי ישות מטפלת טרם הזמן. לדוגמה, ילד להורה חולה, אשר נאלץ לקחת עליו את תפקיד המטפל כאשר אין מבוגר בסביבה הלוקח על עצמו אחריות זו, נאלץ להתבגר טרם הגיע זמנו להתבגר. התפתחותו הנפשית הטבעית נעצרת והוא "מדלג" על שלבים. במקום לחוות את התקופה האגוצנטרית אשר מפתחת אצלו את היכולת להבחין עצמו מהאחר, הוא נדרש להקריב עצמו כאשר אין נפשו עדיין מוכנה לכך, ולכן יתכן ויאגור כעסים על אובדן ילדותו ויפתח ערך עצמי נמוך עקב חוסר ביטחון בזהותו העצמית, זאת משום שלא התאפשר לו הזמן לגלות מי הוא ומהם ערכיו באמצעות ה"מלחמה" מול ההורים ומול דמויות סמכותיות אחרות.

התפתחותה של המודעות הסביבתית

אם נחזור לאדם הבוגר, הקרבה עצמית הינה אחת מהדרכים העיקריות להתפתחות רוחנית אמיתית, אך רק במידה וקיבל עליו האדם את האחריות על הקרבה זו מרצונו. משום שאם האדם מסרב לקבל עליו את האחריות לתפקידו בלב שלם, והוא מתלונן ומקטר עליו, מבקש לסיימו, ואין בו הבנה עמוקה של הצורך בהקרבתו הפרטית למען טובת האחר (לא במידה והאחר מנצלו), התפתחות רוחנית לא תתרחש והאדם ייוותר כמתבגר בכסות עור של אדם בוגר. על מנת שתתרחש התפתחות רוחנית מסוג זה על האדם לעבור תהליך בו מודעותו הסביבתית מתפתחת וגדלה. יחד עם התפתחותה של מודעות זו, יכולה להיווצר באדם הבנה עמוקה של התכלית האישית והמיוחדת שביכולתו להעניק לעולם, הבנה של זווית הראייה האישית שלו. כמובן שאף באדם שהינו מטפל מסור עלולה להתעורר מצוקה גדולה לנוכח חרדות החיים, ויתכן ויאבד את כיוונו ויחוש כי אין תכלית לחייו. במקרה שכזה, עליו למצוא את התכלית במקום עמוק יותר, או לחילופין – למוצאה מחדש בתפקידיו הנוכחיים.

המשמעות מסתתרת מתחת לשטיח

כאשר האדם מרוכז יתר על המידה ברצונותיו האישיים, הרצון ל"ביחד" נדחק אל מתחת לשטיח תת ההכרה. מחקרים רבים הראו, וכך גם על פי הלוגותרפיה, כי האדם חש סיפוק בחייו רק אם יש בהם משמעות אישית עבורו. משמעות פרטית הנובעת מאחד מתפקידיו, אשר ממלא הוא אחריו בחריצות ובהתמדה – יכול להיות זה תפקידו כהורה, כבנם של אביו ואימו, כמפרנס למשפחתו, כמועיל לטובת בני האדם, בעלי החיים או הטבע באופן זה או אחר. על מנת שיהיה משמעותי בחייו, על התפקיד להיות מועיל גם עבורו וגם עבור משהו חיצוני לו, דבר הגדול ממנו: "האחר". האדם האחר, בעל החיים האחר, הצמח האחר. אין זה משנה. העיקר הוא שהתועלת תהיה עבור רבים – כי התכלית תהיה גדולה עבור יותר מן הפרט היחיד. ולכן, כאשר מחפש האדם משמעות בחייו ושואל עצמו: "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?", עליו להביט פנימה, ואז להסיט מבטו החוצה:

 אני רוצה X –
ועתה, עליי למצוא את הדרך בה X יכול להועיל גם לאחרים.

או אולי "מתחת לאף"?

לעתים אין צורך לשנות את המציאות כדי להעניק לחיים משמעות. הפרשנות הסובייקטיבית אשר מעניק האדם למציאות שלו, היא זו אשר יוצרת את המשמעות האישית לחייו, או לחילופין מונעת אותה ממנו.

בין הרצון להיטמעות לבין הרצון לנבדלות - משמעות החיים
תפקיד האמן עלול להיות נרקיסיסטי במהותו, או עמוק ומשמעותי גם עבור האחר – הכל תלוי בפרשנות האישית למציאות. הפרשנות היא זו שמעניקה משמעות, או מונעת אותה.

לדוגמה:

תפקיד האמן יכול להיות תפקיד אגוצנטרי מאוד. לעתים קרובות הצורך העצום של האדם להיות נאהב מתפתח לכדי הסתתרות חוסר הביטחון מתחת למסיכה עצומה של נרקיסיזם. נניח מוזיקאי. מתוך החרדה לפגוש בדחייה, המוזיקאי עלול ליצור שירים שהוא מאמין כי הקהל שלו יאהב, ולא כאלו שיש בהם משמעות. כאשר אמן נמצא במצב שכזה הוא עלול לחוש ריקנות קיומית, כי לחייו אין בעיניו משמעות רבה. אך לו רק יפנה אותו האמן את תשומת לבו למקום אחר, ויפרש את המציאות בצורה שונה, הוא ימצא משמעות באותו התפקיד עצמו. למשל, אם המוזיקאי יהרהר בדבר, הוא יכול לפרש את המציאות בצורה הבאה, אשר יכולה ליצור עבורו משמעות אישית:

מוזיקה היא אמנות נדרשת ולא רק "מותרות", כיוון שהיא עוזרת לאנשים רבים באמצעות הקתרזיס מרפא הנפש. מוזיקה, בין אם עצובה או שמחה, עוזרת לאדם להתחבר לרגשותיו, להרהר בהם, להזדהות ולחוש אמפתיה, להעלות דברים מתוך תהום תת המודע למעלה אל המודע, אל המציאות עצמה, ולהחלים. ועתה, על מנת להחלים בעצמו, על המוזיקאי להחליט כי הוא הולך לפעול על פי המשמעות העמוקה הזו ולהועיל לבני האדם, כלומר, יכתוב הוא שירים בעלי משמעות ויידע כי בכך הוא עוזר לאנשים רבים, ויחוש סיפוק מחייו.

אם את/ה נמצא/ת בתהליך חיפוש אחר משמעות בחייך, חש תסכול וחוסר הצלחה ומרגיש כי את/ה זקוק/ה לעזרה במציאת הכיוון, פנה/י אליי ואשמח לעזור.

בהצלחה!

מיכל הררי

אימון קוגניטיבי-התנהגותי (CBC, NLP) בגישה רוחנית.

טיפול וליווי תהליכי ריפוי רגשי והתפתחות תודעתית.
צרו איתי קשר / קראו אודותיי

הערות:

[1] פירוט נוסף תחת הערך תהליך הספרציה-אינדיבידואציה מאת הפסיכולוגית מרגרט מאהלר והפסיכואנליטיקאי פיטר בלוס >


רוצה לקבל עדכון כאשר אני מעלה פוסט חדש? הירשם/י לעדכוני הבלוג:

* שדה חובה
אגו לוגותרפיה משמעות החיים סימביוזה

מיכל הררי |להציג את כל הפוסטים של מיכל הררי

היי, נעים להכיר! שמי מיכל הררי. אני מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית, מורה ומדריכת קבוצות. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD לפי גישת הטיפול הטבעית המקדמת אימון מוחי יומיומי בשילוב דפוסי תקשורת מקרבים.
אני מסייעת לאנשים לשנות את תפישת המציאות שלהם - לנתק היקשרויות לגורמי סבל, להתחבר למקורות של חוזקה, שמחה, אמונה עצמית, לגדול ולצמוח לתוך הפוטנציאל המיטיב. כדי לחיות חיים רגועים ומלאי משמעות, עלינו לפתח תחושת אחריות אישית, ביטחון במי שאנחנו, עלינו להעריך את עצמנו ולהאמין בעצמנו. וזה אפשרי - מניסיון אישי.

כל אחד ואחת מאתנו יכול/ה להיפרד מחרדה ודיכאון, מערך עצמי נמוך, דחיינות, וגם מ"סתם" תסכול קיומי. בתהליך של חקירה עצמית אנחנו יכולים ויכולות להבין למה אנחנו מרגישים כך, מה התחושות הללו משרתות אצלנו, מה הן מעניקות לנו ומדוע אנחנו לא משחררים אותן. אנחנו יכולים לעבור תהליך של שינוי הפרשנות שלנו למאורעות שהתרחשו בעברנו, בעיקר בילדותנו, וכך לשנות את אמונותינו על העצמי ועל העולם ולמוסס טראומות ותיקות.
בכל רגע אנחנו יכולים לגלות את עצמנו מחדש.

מרגישים שאתם זקוקים להנחיה בתקופה זו בחייכם?
צרו איתי קשר, אשמח לעזור >

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

בחנות שלנו כרגע:
  • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
    Rated 5.00 out of 5
    108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
  • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
    Rated 5.00 out of 5
    36.00 ₪
  • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
    Rated 5.00 out of 5
    1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
  • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
  • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
איך מרפאים גוף ונפש?

אימון קוגניטיבי התנהגותי

הפרשנות שכל אחד/ת מאתנו נותן/ת למציאות שאנו חווים היא מיוחדת במינה. היא נובעת מנסיבות חיינו, מהחוויות אותן חווינו בילדותנו ובבגרותנו, כאשר כל חוויה חיזקה בנו אמונה קיימת או הטמיעה בנו אחת חדשה. הן אמונות עצמיות (האם אני ראוי? האם אני מוזר/ה?) והן אמונות כלליות הנוגעות לאופן בו אני תופש/ת את היקום כולו (האם היקום בטוח? האם הוא מפחיד? האם אנשים הם נחמדים?).

את האמונות הללו ניתן לשנות. יש באפשרותנו לשנות את המחשבות הטורדניות, את הרגשות המעיקים, ואת ההתנהגות הלא נעימה, באמצעות אימון מוחי יומי אשר יפתח בפנינו אפשרויות בחירה חדשות, ויאפשר לנו לבחור בהן.

החלטת שהגיע הזמן לשינוי המחשבות, הרגשות ו/או ההתנהגות?
אשמח ללמד אותך איך עושים זאת. שלח/י לי הודעה:


    אני מאשר/ת שיתקשרו אליי חזרה

    אני מאשר/ת קבלת הודעות ו/או מידע אודות השירות

    המדריך לצופה המתאורר

    DNA

    מהו מודל הבריאות החדש על פי ‘רפואת פני השטח’, Bio Terrain medicine’?

    על פליאומורפיזם, ועל הדרך בה לאדם יש שליטה גדולה על בריאותו (גם במקרים המוגדרים כ‘גנטיים’) באמצעות שליטה על רמת החומציות בדם (Ph). נראה כיצד הסביבה של הישות החיה היא זו אשר קובעת את מהותה של הישות ואת מצבה הבריאותי.

    עיינו במדריך לצופה המתאורר >

    מנטרות

    עלינו לסלול את דרכנו בעצמנו באמצעות אימון מוחי נחוש

    הדרך היחידה להתפתחות וצמיחה הינה אימוצם של הרגלים חדשים, חיוביים ומיטיבים. סגלו לעצמכם מנהג מעצים – שינון מנטרות לאהבה עצמית, קבלה עצמית, יציבות נפשית, ביטחון וצמיחה:

    מנטרות להתפתחות וצמיחה >
    טכניקות ותרגולים נוספים
    • תנועה איטית מודעת >
    • מטא קוגניציה >
    • טכניקות ותרגולים נוספים >
    שווה ציטוט

    אומץ מאפשר אפשרויות בחירה

    • "אפשר ליטול מן האדם את הכל חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבוֹר את דרכו".
      ~ ויקטור פראנקל / האדם מחפש משמעות
    • "בני אדם אינם מגיבים למציאות כפי שהיא, אלא כפי שהם תופשים אותה".
      ~ אפיקטטוס
    נכתב לאחרונה
    גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD
    בעיות זיכרון

    גיזום סינפטי במוח המתפתח וההשפעה על ADHD

    מה גילו בקיימברידג' על הדרך בה אנו חושבים? במוחו של ילד צעיר מתרחשת פעילות עצבית עשירה, צבעונית ונמרצת. מאות מיליארדי

    מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?
    אימון מוחי

    מתי תסמיני ADHD מתחילים לדעוך? ומה הקשר להבשלת המוח?

    הורים רבים שואלים: האם ADHD "עובר" עם הגיל? האם הילד שלי יתבגר ויתייצב, ירגיש מווסת? או שה-ADHD יישאר איתו לכל

    תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים
    אימון מוחי

    תת־האבחון של ADHD אצל בנות, נערות ונשים

    למה אנחנו כמעט תמיד מפספסים? תת־האבחון של בנות, נערות ונשים עם ADHD, הפרעת קשב וריכוז, הוא תופעה מוכרת ורחבת היקף,

    רגע של נחת

    "Don't Be Scared, It's All A Show"

    הקשיבו לאלן ווטס, פילוסוף מוערך אשר הצליח לשלב את תורת הזן בתרבות המערב של שנות ה-50-60.

    https://youtu.be/fcPWU59Luoc
    ביקורת עצמית

    חשוב לי מאוד להציג באתר זה מידע עדכני ומהימן. אם מצאת דבר מה שנדמה לך כטעות ויש לך רגע של פנאי, אשמח אם תשלח/י לי את מהות הטעות. למעשה, את/ה תעשה/י לי טובה גדולה. תודה ורק בריאות, מיכל.

    תניית פטור

    אורח/ת יקר/ה, אנא שים/י לב: הכותבים באתר זה אינם רופאים, אלא מחזיקים בהתמחויות בשיטות אחרות, אלטרנטיביות, שאינן קונבנציונאליות, המיועדות לעזור למתרפאים. אין אנו מתיימרים להציג עצמנו כרופאים, או להיחשב ככאלה. לכן, אין לראות באתר זה ובמידעים אותם הוא מציג כמייצגים את מקצוע הרפואה, כפי שהוא מוגדר כיום על פי חוק.

    מוצרים
    • חבילת ADHD לויסות קשיי קשב וריכוז / תדירויות אלפא, בטא נמוך, SMR
      Rated 5.00 out of 5
      108.00 ₪ Original price was: 108.00 ₪.81.00 ₪Current price is: 81.00 ₪.
    • מזונות, תוספים וגורמים אחרים המחמירים או משפרים ADHD
      Rated 5.00 out of 5
      36.00 ₪
    • 3 מפגשי הדרכת הורים לילדים עם ADHD / הפרעת קשב וריכוז
      Rated 5.00 out of 5
      1,080.00 ₪ Original price was: 1,080.00 ₪.990.00 ₪Current price is: 990.00 ₪.
    • Alpha waves meditation מדיטציית גלי אלפא / 9 הרץ בשילוב רחש גלי ים 36.00 ₪
    • מדיטציית גלי מוח בטא BETA מדיטציית גלי מוח בטא נמוך / חיזוק קשב ADHD / תדירות 16 הרץ 36.00 ₪
    אודות

    מיכל הררי, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC, NLP). מטפלת ומלווה תהליכי ריפוי רגשי. מדריכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז ADHD, ADD.

    יצירת קשר

    בין השעות 09:00-18:00 בימים א'-ה', אנא שלחו הודעת SMS / וואצאפ לטלפון: 052-5763555, או 24/7 באמצעות הטופס הזה >

    כל הזכויות שמורות למיכל הררי, 2025.
    אימון קוגניטיבי התנהגותי / התפתחות אישית, התפתחות תודעתית / מאסטר NLP, דמיון מודרך / אימון nlp בפרדס חנה כרכור
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות כלי נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסטהגדל טקסט
    • הקטן טקסטהקטן טקסט
    • גווני אפורגווני אפור
    • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
    • רקע בהיררקע בהיר
    • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
    • פונט קריאפונט קריא
    • איפוס איפוס